سه شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۳۹
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
مسئول رسانه‌ای مسجد فائق

مسجد فائق خانواده ها را برای فرزندآوری ترغیب تشویق میکند

مسجد فائق تهران همزمان با ایام میلاد امیرالمومنین(ع) و روز پدر، فراخوانی داد و از پدران ۴۰ ساله که دارای ۴ فرزند یا بیش‌ترند، تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سیدروح‌الله حسینی، مسئول رسانه‌ای مسجد فائق اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال‌هاست روی فرزندآوری و ازدیاد نسل تاکید دارند، اما متاسفانه این بیانات از سوی مسئولین امر برای تسهیل فرزندآوری مردم نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در مسجد فائق برای تشویق مردم به ازدیاد نسل در حد وسع و توان تصمیم گرفتیم سه برنامه ویژه را اجرا کنیم. ابتدا به زوج‌های جوانی که برای قرائت خطبه عقد به این مسجد می‌آمدند، کتاب «اخلاق در خانواده» و «شغل شریف» و یک هدیه نقدی ارائه می‌شد تا با مطالعه آن‌ها برای هرچه زودتر پدر و مادر شدن ترغیب شوند.

حسینی افزود: هفته‌ای یک مرتبه نیز در کانال بانوان نمازگزار مسجد، کلیپ‌های منتخبی در این خصوص بارگذاری می‌شد تا مشاهده کنند و با برگزاری یک مسابقه از مطالب کلیپ‌ها نیز آن‌ها را برای دقت و توجه در این مطالب تشویق و ترغیب می‌کردیم.

وی گفت: در روز پدر فراخوانی داده شد تا پدران زیر ۴۰ سال که دارای ۴ فرزند یا بیش‌ترند، معرفی شوند که در مجموع از سوی نمازگزاران ۱۲ نفر معرفی شدند و طی مراسمی از ۱۰ نفر آنان که در مسجد حضور پیدا کردند، تقدیر شد.

حسینی با اشاره به اینکه این برنامه فضایی شاد و جذاب را در مسجد و میان نمازگزاران ایجاد کرد، گفت: به این پدران هدایایی از قبیل کتاب «از چیزی نمی‌ترسم» سردار سلیمانی و کتاب «شغل شریف» و یک هدیه نقدی به همراه لوح تقدی امام جماعت نیز اهدا شد. از سوی یکی از نمازگزاران نیز به فرزندان این پدران در همان جلسه هدایای نقدی اهدا شد.

https://www.masjed.ir/u/8av

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن