دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۵۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)

امدادرسانی به مستضعفان را مردمی کنیم

پایه‌گذاری مرکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری انجام شد؛ به دلیل اینکه مسجد پایگاه عبادت و بندگی خداوند است و بالاترین عبادات، خدمت به مردم نیازمند است و این پایگاه در پیش از انقلاب محور مبارزات با طاغوت بود و در جریان جنگ تحمیلی، محور جمع‌آوری رزمندگان و ایثارگران بود و امروز مسجد در لبیک‌گویی به رهبر انقلاب پیش‌گام است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم آیین افتتاحیه 313 مرکز نیکوکاری مساجد استان تهران که ساعتی پیش در مسجد امامک جعفر صادق (ع) برگزار شد، طی سخنانی هدف از تأسیس کمیته امداد امام خمینی ره را تشریح نمودند؛ ایشان خاطر نشان کردند : رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در 14 اسفند 1357 به دلیل پشتیبانی از محرومان و مستضعفان، کمیته امداد را بنا نهادند.

وی با اشاره به اینکه نقش مردم در اداره کمیته امداد قابل توجه است، گفتند: مقام معظم رهبری اهتمام زیادی برای پشتیبانی از محرومان دارند و دولت بودجه مشخصی برای محرومان و نیازمندان به کمیته امداد پرداخت می‌کند. رهبر معظم انقلاب این دغدغه را دارند که کمک‌رسانی و امدادرسانی را مردمی کنیم؛ یکی از فلسفه‌های این فرمایش رهبری این است که از ابتدای آغاز انقلاب تاکنون هر جایی که بحران و مشکلی بوجود آمده است، مردم به میدان آمدند و مشکلات را برطرف کردند؛ پس نقش این مردم در پیروزی انقلاب و همه مسائل از جمله امدادرسانی مورد توجه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سخنان خود را اینگونه ادامه دادند: پایه‌گذاری مرکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری انجام شد؛ به دلیل اینکه مسجد پایگاه عبادت و بندگی خداوند است و بالاترین عبادات، خدمت به مردم نیازمند است و این پایگاه در پیش از انقلاب محور مبارزات با طاغوت بود و در جریان جنگ تحمیلی، محور جمع‌آوری رزمندگان و ایثارگران بود و امروز مسجد در لبیک‌گویی به رهبر انقلاب پیش‌گام است. مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد فعالیت خود را آغاز کرده است و برکات زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مساجد در کمک‌رسانی و امدادرسانی همواره پیش‌قدم بوده‌اند، گفتند : زمانی که رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال گذشته اعلام فرمودند که رزمایش مؤمنانه در دستور کار قرار گیرد، ائمه جمعه و جماعات با تشکیل قرارگاه‌های جهادی به میدان مقابله با فقر و محرومیت آمدند و ایران اسلامی را سرافراز کردند.

93 درصد مردمی که از سوی مراکز نیکوکاری خدماتی را دریافت کرده‌اند، اعلام رضایت کرده‌اند که اعضای مراکز نیکوکاری با تکریم به ما خدمات می‌دهند و این جای تشکر دارد؛ واقعاً راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد برکات زیادی به همراه دارد، بنابراین افتتاح 313 مرکز نیکوکاری آغازی بر فعالیت نیکوکارانه همه مساجد کشور خواهد شد. ان شاء الله

https://www.masjed.ir/u/8aP
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 13
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 12
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 11
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 10
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 9
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 8
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 7
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 6
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 5
آئین افنتاح 313 مرکز نیکوکاری در مساجد استان تهران 4
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: