پنج شنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۶:۳۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۷۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
در نشست ائمه جماعات مساجد و مبلغان مطرح شد

کارگروه علمی ائمه جماعات برای کمک به مجلس تشکیل شود

در نشست ائمه جماعات مساجد و مبلغان تهران بر لزوم تشکیل کارگروه علمی متشکل از این قشر از روحانیت برای یاری‌‌رسانی به مجلس شورای در حوزه نظری تاکید شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، نشست ائمه جماعات مساجد و جامعه مبلغان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، دبیر جامعه مبلغان تهران در حسینیه صاحب الزمانی ها برگزار شد.

فعالیت موثر ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی در شکل گیری نهضت خدمت رسانی به نیازمندان
حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در این نشست با اشاره به نقش بی نظیر مساجد در شکل گیری نهضت خدمت رسانی به نیازمندان در پی توصیه مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی، گفت: بسیاری از ائمه جماعات مساجد با وجود تمام مشکلات معیشتی که شخصا دارند به این پویش و نهضت پیوستند و به رسالت حوزوی خود به خوبی عمل کردند. مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا به ظاهر تعطیل بودند ولی در حوزه کمک به اقشار ضعیف جامعه بسیار فعال تر از گذشته عمل کردند.

دبیر جامعه مبلغان تهران در ادامه با انتقاد از برخی بی تدبیری ها که موجب افزایش روزمره قیمت اقلام شده است و تذکر چندین باره ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی و حتی مراجع معظم تقلید در این باره، اظهار کرد: مساجد تا کجا باید با تشکیل خیریه ها و شناسایی نیازمندان و کمک به آنها، جور این مسئولیتی ها را بکشند.

ادیب یزدی در ادامه به نقش مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین و نظارت بر دستگاه های مختلف، افزود: توقع روحانیت از مجلس انقلابی، ورود صریح و شجاعانه به هرگونه مشکل آفرینی و تلاش برای رفع هرگونه فقر، تبعیض و اختلاس است. افزایش قیمت ها در آستانه سال جدید و عید نوروز اصلا قابل قبول نیست.

دبیر جامعه مبلغان تهران در پایان سخنان خود با بیان اینکه وضعیت معیشتی اکثریت روحانیون اعم از ائمه جماعات مساجد، مبلغان دینی و خطبا در سطح طبقات محروم جامعه است، گفت: امیدواریم همه دستگاه ها به ویژه مجلس شورای اسلامی که به تعبیر امام خمینی (ره) در راس امور است مشکلات همه مردم از جمله روحانیون و طلاب برطرف شود.

مساجد مرکز ترویج اخلاق اسلامی هستند
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد قائم مقامی» نیز در این نشست با اشاره به جایگاه مهم و حساس ائمه جماعات مساجد و مبلغان دینی در تبلیغ چهره به چهره دین، گفت: مساجد و هیئت های مذهبی و تمام مراکز دینی باید مروج اخلاق اسلامی باشند و این موضوع در وضعیت فعلی کشورمان که از ضعف شدید در حوزه اخلاق رنج می برد، بسیار مهم تر است.

این استاد خارج فقه در ادامه با بیان اینکه تشکل جلسات جامعه مبلغان و گردهم آیی ائمه جماعات مساجد می تواند در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی یا حداقل اطلاع رسانی این معضل اصلی جامعه به مسئولان موثر باشد، اظهار کرد: تبلیغ دین در جامعه ای که با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو است، سخت است ولی غیر ممکن نیست.

از وضعیت بد اقتصادی مردم و مساجد مطلع هستیم
«سید احسان خاندوزی» در بخش پایانی نشست ائمه جماعات مساجد و مبلغان تهران با ارائه گزارشی از فعالیت مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی، اضافه کرد: ما هم از وضعیت بد اقتصادی مردم و از جمله، روحانیون و ائمه جماعات مساجد مطلع هستیم و برای رسیدن به راه حلی مشترک و عملیاتی در این زمینه، جلسات مختلفی با مدیران دولتی داشته ایم. طبیعتا در چنین شرایطی مساجد نیز دچار مشکلاتی در برگزاری برنامه های جاری خود می شوند با وجود این باید به مسجدی ها به ویژه روحانیون و مبلغان دست مریزاد گفت که دست از تلاش برای اشاعه معارف دینی و عملیاتی کردن مطالبه مقام معظم رهبری درباره کمک به نیازمندان برنداشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل کارگروه علمی متشکل از ائمه جماعات و مبلغان برای یاری رسانی به مجلس شورای در حوزه نظری بسیاری ضروری است و امیدواریم جامعه مبلغان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد خیلی زود در این زمینه ورود کند و نمایندگان منتخب خود را به مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی معرفی کند.

بنا بر گزارش پایگاه تخصصی مسجد، تعدادی از ائمه جماعات مساجد و مبلغان شهر تهران در این نشست به بیان نظرات خود درباره سخنان حجج اسلام والمسلمین ادیب یزدی و قائم مقامی و خاندوزی پرداختند و این نماینده مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه خود به سخنان و اظهارهای نظرهای این افراد پاسخ داد.
https://www.masjed.ir/u/8bG

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: