چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۷۳
گزارشگر : مدیر مدیر
خطاب به ائمّه محترم جماعات استان تهران در آستانه‌ی سال جدید

پیام سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد

امید وافر دارم با کوشش ‌مضاعف، هم‌فکری، هم‌‌افزایی برای انسجام هرچه بیشتر شبکه‌ی نورانی مساجد، در سال جدید منویّات حکیمانه‌ی مقام معظّم رهبری مدّظلّه در راه اندازی نهضت تواصی و فعّال‎‌سازی کارکرد اجتماعی مسجد را بیشتر از پیش مدّ نظر قرار داده و خادمان خویش در مرکز رسیدگی به امور مساجد را در این مسیر یاری‌فرمایید

به گزارش پایگاه تخصّصی مسجد؛ سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه‌ی سال جدید، خطاب به ائمّه محترم جماعات استان تهران پیامی صادر نمود.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

 

محضر مبارک ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران (دامت ­افاضاتهم)

سلام علیکم و رحمه الله

 

 با تقدیم احترام و تبریک ایّام، در آستانه اعیاد بزرگ ماه معظّم شعبان و فرا رسیدن سال‌ 1400 هجری شمسی و عید نوروز ، بر خود فرض می‌دانم با توجه به مجاهدت خالصانه‌ی شما سروران ارجمند در سنگر مسجد ، علیرغم شرایط تلخ و پرفشار شیوع بیماری و تنگنای اقتصادی ضمن تجدید ارادت ، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و به محضرتان خداقوّت عرض نمایم.

 اقدام ویژه حضرات در همدلی و مواسات با مردم شریف ، برگزاری مراسم شب‌های قدر و عزاداری دهه محرّم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که موجب تشکر رهبر انقلاب گردید و همچنین اهتزار پرچم "القدس لنا" بر فراز مساجد در روز جهانی مسجد، از نقاط برجسته و فعالیت‌های ارزشمندی بود که با همّت شما بزرگواران و همراهی فعّالان و نمازگزاران مسجدی در سال 1399 به یادگار ماند و در کارنامه درخشان و ارزنده خدمات و تلاش‌هایتان ثبت گردید.

مع الأسف با توجه به شرایط ویژه و محدودیت‌های اعلام شده به واسطه شیوع بیماری کرونا، مجالی برای برگزاری گردهمایی سراسری ائمه‌ی محترم جماعات و تقدیر و تشکر حضوری و چهره به چهره فراهم نگردید؛

امید وافر دارم با کوشش ‌مضاعف، هم‌فکری، هم‌‌افزایی برای انسجام هرچه بیشتر شبکه‌ی نورانی مساجد، در سال جدید منویّات حکیمانه‌ی مقام معظّم رهبری مدّظلّه در راه اندازی نهضت تواصی و فعّال‌سازی کارکرد اجتماعی مسجد را بیشتر از پیش مدّ نظر قرار داده و خادمان خویش در مرکز رسیدگی به امور مساجد را در این مسیر یاری‌فرمایید.

لبّیک ائمه‌‌ی جماعات ، کارگزاران و تشکّل­های مسجدی به فرمان رهبری حکیم و عالیقدر(مدّظلّه‌العالی) در اجرای رزمایش مواسات و همدلی و همچنین آموزش همگانی مردم عزیز برای رعایت حدّاکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، بی‌تردید سهم فراوانی در جلب اطمینان معظم‌له نسبت به آمادگی و توانایی جبهه‌ی فرهنگی انقلاب و نیروهای جهادی مسجدی، جهت ورود به میدان اثر گذار و گسترده " نهضت تعاون و احسان "  داشته است.

درخشش فعّالان مسجدی در عرصه‌های مختلفی همچون «پویش قدرشناس شماییم»، «عملیات میثاق بهمن»، «پویش نیایش» و «جشن همدلی عیدانه» نشان داد که این پایگاه خدا نهاد و مقدّس، برای تحقّق نقش محوری در محلات، آمادگی و کارآمدی لازم دارد و می‌تواند منشأ خدمات و آثار و برکات بسیار در عرصه‌های اخلاق و معنویّت ، معیشت ، بهداشت و سلامت ، خدمات اجتماعی و بصیرت‌افزایی سیاسی باشد.

 طلیعه سال نو تقارن یافته است با فرخنده عید بزرگ نیمه شعبان که طلوع خجسته خورشید عبودیت و عدالت، منجی عالم بشریت، حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه است و همچنین مناسبت مهم و سرنوشت‌ساز یوم الله 12 فروردین که سالروز استقرار نظام مقدّس جمهوری اسلامی و از اعیاد ملّت مسلمان‌ ایران می‌باشد. شایسته است عزیزان اهتمام و اقدام لازم درخصوص بزرگداشت آن در مساجد و محلات مبذول فرمایند.

   سروران بزرگوار! مناسبت‌های نورانی ماه‌معظّم‌شعبان و دهه تکریم مساجد ، ماه مبارک رمضان و انتخابات ، سه قلّه‌ی مناسبتی و بستری‌مناسب برای پیگیری اقدامات و اجرای طرح‌هایی هستند که به واسطه‌ی ابتکارها و تجربیات موفق احصاء شده در میدان (با لحاظ دستورالعمل‌‌های بهداشتی و صیانتی بیماری کرونا و برگرفته از گزارش‌ها و نظرات ارزنده شما فرهیختگان) در عرصه معنویّت ، معیشت و سلامت عمومی عملیاتی گردیده و به مرور از طریق پایگاه تخصّصی مسجد تقدیم حضور خواهد شد.   

عافیت و توفیق روزافزون أعزّه را در بهره‌­مندی از برکات ایام و لیالی پیش‌ ­رو و خدمت خالصانه به بیوت الرّحمان و عبادالله، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می­ نمایم.

 

                                                                                                                                                                             علی نوری

                                                                                                                                                        سرپرست ‌مرکز ‌رسیدگی ‌به امور‌مساجد

https://www.masjed.ir/u/8by

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: