جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۹۰
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت‌الاسلام محمدرضا حاتم‌پوری گفت:

شرط پشتیبانی از «تولید و اشتغال» حل اختلافات مسئولین با یکدیگر است

امام جماعت مسجد امام علی بن حسین (ع) با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط مردم و مسئولین در مساجد، گفت: شرط پشتیبانی از تولید و اشتغال این است که تمامی قوا و مسئولین با یکدیگر کنار بیایند و همفکری کنند تا این هم‌افزایی را به جامعه نیز منتقل کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد این روزها همچون دوران صدراسلام، می‌توانند حرف اول و آخر را در رفع مشکلات جامعه اسلامی بزنند؛ درباره نقش‌آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با حجت‌الاسلام محمدرضا حاتم‌پوری؛ امام جماعت مسجد امام علی بن حسین (ع) واقع در پل سوم بلوار ابوذر گفت‌وگویی داشته‌ایم.

وی در این خصوص اظهار کرد: راه حل اصلاح کشور این است که یکسری اختلافات بین مسئولین حل شود؛ باید مشکلات را قوا و مسئولین بین خودشان رفع کنند که اگر حل نشود، مشکلات در سطح پایین‌تر نیز حل نخواهد شد.

امام جماعت مسجد امام علی بن حسین (ع) ادامه داد: شرط پشتیبانی از تولید و اشتغال و همچنین مسائل فرهنگی و اجتماعی، این است که تمامی قوا و مسئولین با یکدیگر کنار بیایند و همفکری کنند تا این هم‌افزایی را به جامعه نیز منتقل کنند.

حجت‌الاسلام حاتم‌پوری افزود: در رابطه با مساجد، این اماکن متبرکه هم همین فرهنگ را باید ترویج کنند؛یعنی خواسته و مطالبه مردم، نمازگزاران و ائمه جماعات هم همین باید باشد که مسئولین اختلافات را کنار بگذارند.

وی تاکید کرد: زمانیکه این خواسته تبدیل به یک مطالبه عمومی شد و مسئولین کشور هم مشاهده کنند که مردم از این اختلافات و دعواهایی که اکثرا برگرفته از هوای نفس است، تنفر دارند، سعی می‌کنند که خودشان را با خواسته و مطالبه مردم تطبیق دهند.

امام جماعت مسجد امام علی بن حسین (ع) با تاکید بر اینکه هیچ اجتماعی مثل مسجد در دنیا وجود ندارد، گفت: چنین ظرفیتی در هیچ کجا وجود نداشته، بنابراین باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

حجت‌الاسلام حاتم‌پوری ادامه داد: مرکز نیکوکاری را در این مسجد راه انداخته‌ایم که هفت کارگروه دارد؛ یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه کارآفرینی است؛ برخی می‌توانند افرادی را در شغلی جذب کنند یا برخی حرفه‌ای را می‌توانند بیاموزند و برخی می‌توانند علومی را یاد دهند که این نوع فعالیت‌ها نیز باید در سال جاری افزایش یابد.

وی درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌‌های مسجد امام علی بن حسین (ع) در این ایام تصریح کرد: اگر همان نگاهی که پیغمبر اسلام (ص) به مسجد داشتند را در حال حاضر به مسجد داشته باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ در دوران پیغمبر اکرم (ص) مساجد محل همه چیز اعم از مراجعات مردم، نصب فرمانداران و استانداران بود اما متاسفانه در حال حاضر این نگاه کم رنگ شده است که باید ترویج شود.

لزوم افزایش ارتباط مردم و مسئولین در مساجد
امام جماعت مسجد امام علی بن حسین (ع) با تاکید بر اینکه ارتباط مردم و مسئولین در مسجد باید افزایش یابد، افزود: یک طرحی را در این مسجد تحت عنوان طرح «مسجد، مردم و مسئولین» مطرح کرده و اجرا کرده‌ایم که بحمدالله بسیاری از مسئولین، روسای قوا و مراجع اعظام یک مرتبه یا چندین مرتبه آمدند و دستاوردها را گفتند و حتی مردم اگر مشکلی داشتند، به‌طور مستقیم مطرح کردند.

حجت‌الاسلام حاتم‌پوری در پایان خاطرنشان کرد: هرساله در دهه تکریم و تعظیم مساجد برنامه غبارروبی این اماکن متبرکه و برنامه‌های مختلف فرهنگی داشته‌ایم که امسال نیز چنین برنامه‌هایی خواهیم داشت.
https://www.masjed.ir/u/8cD

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: