سه شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۱۴۹
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
انعقاد تفاهم نامه ارتقاء سطح همکاری ها

بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

تفاهم نامه ارتقاء سطح همکاری ها بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران منعقد شد. این تفاهم‌نامه با هدف حرکت به سوی مهندسی فرهنگی تهران بزرگ با محوریت مساجد میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران منعقد شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، روز گذشته تفاهم نامه ارتقاء سطح همکاری ها بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران منعقد شد.این تفاهم‌نامه با هدف حرکت به سوی مهندسی فرهنگی تهران بزرگ با محوریت مساجد میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران منعقد شد.

در این نشست که سوم خردادماه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسین محمد ابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین پیروزی اخیر محور مقاومت و مردم غزه در جنگ ۱۲ روزه گفت: محور مقاومت اکنون معادلات بین‌المللی را تغییر داده و نشان داد که سلاح مقاومت فاسطین دیگر سنگ نیست. آنها در عرض ۱۲ روز حدود چهار هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که بیش از نیمی از آنها با موفقیت به اهداف اصابت کردند. این امر باعث شکل گیری نگاهی نو به مردم فلسطین شده است.
وی با یادآوری مجاهدت و تلاش‌های شهید سپهبد سلیمانی گفت: آن شهید بزرگوار خدمت بزرگی به محور مقاومت انجام داد. اکنون پیروزی‌های جبهه مقاومت میوه شیرین درختی است که سردار سلیمانی غرس کرده و کاشتند.
رئیس مرکز رسیدگی به اور مساجد با اشاره به نقش بسیج در رویدادهای اجتماعی گفت: جایگاه بسیج و مسجد در نگاه انقلاب اسلامی و دیدگاه امام(ره) این انقلاب یک جایگاه ویژه است. تعابیری که امام عظیم‌الشأن(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی راجع به مسجد و بسیج به کار برده اند برای هیچ ارگان و نهادی از جانب ایشان به کار نرفته است. حضرت امام(ره) فرمودند: «بسیج شجره طیبه است». این بالاترین تعریفی است که از یک نهاد می‌شود انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج جز لاینفک مسجد است، گفت: مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هم در ایجاد و هم در حفظ ، نگهداری و استمرار هستند. تعبیر حضرت امام خمینی(ره) این بود که «مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود، این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد».

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان نقش بسیج در دفاع مقدس و حفظ انقلاب اسلامی گفت: بسیجی‌ها از متدین ترین افراد در یک محله هستند، طبیعی است که جایگاه اصلی بسیج باید در مسجد باشد. مسجد بدون پایگاه بسیج، یک مسجد الگو و موفق نیست.
وی با اشاره به اینکه نقش بسیج در مسجد یک نقش کم نظیر است گفت: این امر باید در تعاملات بین دستگاهی مورد توجه قرار گیرد که؛ اکثر دستگاه هایی که با مسجد ارتباط دارند دستگاه های حمایتی هستند ولی تنها یک نهاد است که در متن مسجد نقش ایفا می‌کند و آن بسیج است. لذا مساجدی که پایگاه بسیج خوبی دارند از مساجد نمونه و موفق هستند.
حجت الاسلام محمد ابراهیم در پایان گفت: امید است تعاملات بین سپاه و مرکز رسیدگی به امور مساجد توسعه و ارتقا یابد. همچنین تعاملات بایستی در نواحی ۱۸ گانه این مرکز و نواحی مقاومت بسیج افزایش یابد تا بتوانیم با همکاری یکدیگر نقش موثری را برای مسجد و بسیج ترسیم کنیم.

در ادامه این نشست سردار حسن حسن زاده با گرامیداشت سالگرد پیروزی عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر تبریک پیروزی های جبهه مقاومت و مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی گفت: پیروزی های اخیر در جبهه مقاومت به برکت فتح خرمشهر است اگر مقاومت خرمشهر و عملیات آزادسازی آن نبود ما نمی‌توانستیم حلب، موصل و کرکوک را آزاد کنیم و امروز هم شاهد این پیروزی‌های بزرگ و چشمگیر نبودیم.

وی افزود: فتح خرمشهر برای ما بسیار ارزشمند است اما یک غفلت نسبت به آن صورت گرفته و آن غفلت از روزهای اول مقاومت در خرمشهر است. لازم است بدانیم مبنای فتح خرمشهر مقاومت ۳۵ روزه مردم این شهر بود.

فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) سپاه تهران بزرگ در ادامه گفت: وقتی خرمشهر محاصره شد و خبر آن در روز دوم به بنی صدر رسید، او گفت: محاصره یک شهر یعنی سقوط آن! اما دیدیم که یک پاسدار به نام محمد جهان آرا به همراه مردم، زن و مرد، ۳۵ روز در مقابل لشکرها و تیپهای زرهی دشمن که در آن روز پیشرفته ترین و مدرن ترین ادوات را در اختیار داشت، مقاومت کردند. امروز مقاومت مردم یمن، غزه و سوریه به برکت آن ۳۵ روز مقاومت است.

وی با اشاره به نقش مسجد جامع خرمشهر در سقوط و فتح این شهر گفت: زمانی که مسجد جامع به دست نیروهای بعثی افتاد، زمان سقوط این شهر اعلام شد و زمانی که پس از ۱۹ ماه اسارت، رزمندگان اسلام در این مسجد حضور پیدا کردند، آزادی خرمشهر اعلام شد.

سردار حسن زاده در ادامه افزود: امروز ما باید این موضوع را تبیین کنیم که تا وقتی نگذاشتیم مساجد به دست دشمن بیافتد و ما مساجد را خالی نکرده‌ایم، انقلاب اسلامی پایدار و مانا است و زمانی که مسجد را از دست دادیم آن روز شاید دیگر شاهد انقلاب اسلامی نباشیم.

فرمانده سپاه تهران با یادآوری سنگرهای کیسه ای و سیمانی جلوی مساجد در زمان جنگ، گفت: زمانی که امام راحل(ره) فرمودند: «مسجد سنگر است»، در آن روزگار همان سنگرهای کیسه ای در ذهن ما تداعی می شد، اما امروز کاملاً روشن است که منظور حضرت امام(ره) علاوه بر سنگرهای جنگ سخت، سنگر مبارزه با جنگ نرم است. سنگری که تعلیم و تربیت را از آنجا پیگیری می کنیم.

وی با این توصیف که بسیج بازوی قدرتمند امام جماعت است، ادامه داد: مساجد در محله‌ها محور هستند و در سال های اخیر این موضوع یک گفتمان رایج شده است. تشکیل چنین جلساتی و انعقاد این تفاهم نامه ها باعث عملیاتی شدن این گفتمان خواهد شد. وقتی گفته می‌شود که مسجد محور محله است باید در نظر داشت که مدیر اصلی آن امام جماعت است.

سردار حسن زاده افزود: اهدافی که در بسیج دنبال می‌شود و رسالتی که در مساجد تعریف شده، اساساً مشترک هستند، که مهمترین آن تربیت دینی، مسائل فرهنگی و کارکردهای اجتماعی است.

سردار حسن زاده در ادامه گفت: باید برای بسیجی ها تبیین شود که مسجد محور است و امام جماعت رهبر و مدیر اصلی آن! هم چنین باید متذکر شد که مهمترین و بزرگترین مجموعه اجرایی برای کارهای فرهنگی و تربیتی در مسجد، بسیج است.

در ادامه این نشست معاونین و مدیران سپاه محمد رسول الله و مرکز رسیدگی به امور مساجد به گفتگو و هماهنگی برای عملیاتی کردن اهداف این تفاهمنامه پرداختند.

https://www.masjed.ir/u/8lf
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 1
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 2
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 3
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 4
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 5
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 6
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 7
انعقاد تفاهم نامه امور مساجد و سپاه تهران 8

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری