یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۸۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت الاسلام «حسن حشمتی»

مطالبه مسجدی‌ها از دولت سیزدهم

اهتمام به موضوعات فرهنگی، تقویت کانون‌های مساجد، تلاش برای خودکفایی و استقلال مساجد و فرهنگ‌سازی در صرفه جویی برای استفاده از منابع از مطالبات ائمه جماعات مساجد از رئیس جمهوری آینده است.

به گزارش پایگاه تخصصصی مسجد، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از رئیس جمهوری آینده مطالبات و خواسته هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از ائمه جماعات مساجد مطالبات و خواسته های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه نظرات تعداد دیگری از امامان جماعت مساجد را در این زمینه می خوانید:

دولت آینده به موضوع فرهنگی دغدغه مند باشد

حجت الاسلام «حسن حشمتی» با اشاره به مطالبه اهالی مسجد از رئیس جمهورآینده اظهار کرد: مردم و اهالی مسجد همواره از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون پشتیبان انقلاب بوده اند، بنابراین توقع دارند که رئیس جمهوردولت سیزدهم برطرف کننده مشکلات مردم در محورهای مختلف اقتصادی و فرهنگی باشند.

امام جماعت مسجدجامع رسول اکرم(ص) واقع در منطقه تهران نو افزود: ازرئیس جمهورآینده انتظار می رود، نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی دشمن ومشکلات فرهنگی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم، دغدغه مند باشد، چرا که زیبنده جامعه اسلامی نیست که مسئولین آن نسبت به موضوع فرهنگ جامعه بی توجه باشند.

وی ادامه داد:امروز بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو هستند، که لازم است دولت آینده با تدبیر نسبت به ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی مردم تلاش کنند.همچنین لازم دولت آینده نسبت به مشکلات و دغدغه های جوانان همچون اشتغال و کارآفرینی افراد تحصیل کرده بی تفاوت نباشد.این مشکلات موجب شده است که ازدواج در میان جوانان کمرنگ شود و این بسیارنگران کننده است.

حجت الاسلام حشمتی رسیدگی به مناطق محروم وجنگ زده کشور، توجه به کشاورزان، توجه به اقشار محروم و کم برخوردار را از دیگر مطالبات اهالی مسجد از رئیس دولت آینده نام برد که ضرورت دارد مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری را خواسته رهبری دانست و تاکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فردی اصلح مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان این انقلاب و نظام است.

لزوم تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد

بنابراین گرازش، حجت الاسلام «جلال صدر» بر لزوم اهتمام رئیس جمهوری آینده بر مشکلات و دغدغه های جوانان تاکید کرد و گفت: امروز افزایش حقوق کارمندان کارگران و دیگر اصناف جامعه با تورم همخوانی ندارد،بنابراین ارایه راهکاری مناسب برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم یکی از مطالبات مردم و اهالی مسجد است.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در سعادت آباد افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجب افزایش آسیب های اجتماعی جامعه می شود، بنابراین دغدغه بسیاری از اهالی مسجد و دیگر اقشار جامعه این است، که راهکاری مناسب برای کاهش معضلات اجتماعی اتخاذ نمایند.

وی همچنین گفت: لازم است،رئیس جمهوری آینده به دغدغه های دینی مراجع و علما اهمیت دهد، زیرا که کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی باید الگویی برای دیگر کشورها باشد، در حال حاضر شاهد هستیم که متاسفانه برخی پوشش های افراد در جامعه زیبنده نظام اسلامی نیست وباید دولت آینده نسبت به موضوع حجاب و عفاف دغدغه مند باشند.

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد:مردم باید دقت کنند و به کسی رای دهند که درسالهای گذشته کارنامه روشنی دارند و روحیه استکبارستیزی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام صدر بر لزوم تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: تقویت کانون های مساجد زمینه ساز رونق خانه های خدا ومقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

اهتمام به خودکفایی مساجد

حجت الاسلام«حمیدرضا فغانی» مساجد را یکی از مطالبات اهالی مسجد از رئیس دولت سیزدهم دانست و گفت: امروز مساجد بودجه دولتی ندارند و مساجد برخوردار با توجه به استقلال مالی که دارند، توانسته اند فعال و پررونق باشند، ولی دیگر مساجد متاسفانه به دلیل حمایتهایی که از آنها صورت نمی گیرد و بودجه ای هم ندارند، در اجرای طرح ها و برنامه هایشان موفق نیستند.

امام جماعت مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در منطقه صادقیه بر لزوم اتخاذ تدابیری برای خودکفایی مساجد تاکید و اظهار کرد: ضرورت دارد که از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده شود، تا از این طریق این پایگاهها بتوانند با برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی زمینه حضورهرچه بیشتر نوجوانان وجوانان در مساجد را فراهم کنند.

وی اشتغال آفرینی برای جوانان، برطرف کردن دغدغه های مردم در زمینه مسکن را از دیگر مطالباتی نام برد که ضرورت دارد که مورد توجه مسئولین دولت آینده قرار گیرد.

فرهنگسازی صرفه جویی در استفاده از منابع اولویت کاری دولت آینده باشد

حجت الاسلام «عباس غلامرضا زاده»، اولویت بندی مسائل کشور را یکی از مطالبات اهالی مسجد ازرئیس جمهور آینده دانست و گفت:ما در حال حاضر با مشکلات اقتصادی بسیار جدی در کشور روبرو هستیم، به طوری که تورم افسار گسیخته موجب شده است که مردم بسیاری از اولویت های زندگیشان را حذف کنند، زیرا که با این تورم نمی توانند پاسخگوی همه خواسته ها و نیازهای خانواده خود باشند.

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) واقع در خیابان آفریفا بیان کرد:اقتصاد زیربنای همه مسایل است، درروایت داریم«مَن لا مَعاشَ لَهُ لا مَعادَ لَهُ، کسی که معیشتش فراهم نباشد، معادش به خطر می افتد»، کسی می تواند با آرامش در مسجد حضور یابد که از معیشت نسبی برخوردار باشد، مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم باید در اولویت 100 درصدی قرار گیرد.

حجت الاسلام غلامرضا زاده از مسائل فرهنگی به عنوان موضوع زیربنایی نام برد که باید در اولویت دوم رئیس جمهور آینده قرار گیرد و خاطر نشان کرد: ما هر مشکلی که در جامعه داریم، به موضوع فرهنگی نیز مرتبط می شود، از بحث صرفه جویی درمنابع و فرهنگ شهروندی و رعایت شئونات همه رگ و ریشه اش به مباحث فرهنگی مربوط می شود،بنابراین دولت بعدی باید نسبت به فرهنگ جامعه دغدغه مند باشد.

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) تصریح کرد: امید است، رئیس جمهورآینده فردی قابل، دلسوز،متواضع،کاردان،مدیر و مدبر باشد، تا بتوانند این مشکلات را سرو سامان ببخشد و پاسخگوی مطالبات و خواسته های مردم باشد.

پایان پیام
https://www.masjed.ir/u/91y

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن