پیک رمضان
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

رمضان که از راه می‌رسد، می‌توانی عطر بندگی را از همه جای شهر احساس کنی. گلدسته‌های مسجد شهر شورانگیزتر از همیشه تو را صدا می‌کنند و در لحظه افطار و سحر برایت آرام و شمرده دعا می‌خوانند. مسجد محله هم برای آمدنت برنامه‌ها ریخته و مسیر مسجد را آذین می‌بندد. مهمان حبیب خداست و او هم مهمان‌ نوازی می‌کند. بردها و چاووش خوانان رمضان خبر از آمدن مهمان عزیزی دارند که سر به اطاعت الهی نهاده و با جان روزه‌دار خویش آهسته می‌خواند: "اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن....

رمضان که از راه می‌رسد، می‌توانی عطر بندگی را از همه جای شهر احساس کنی. گلدسته‌های مسجد شهر شورانگیزتر از همیشه تو را صدا می‌کنند و در لحظه افطار و سحر برایت آرام و شمرده دعا می‌خوانند.
مسجد محله هم برای آمدنت برنامه‌ها ریخته و مسیر مسجد را آذین می‌بندد. مهمان حبیب خداست و او هم مهمان‌ نوازی می‌کند. بردها و چاووش خوانان رمضان خبر از آمدن مهمان عزیزی دارند که سر به اطاعت الهی نهاده و با جان روزه‌دار خویش آهسته می‌خواند: "اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن....
تهیه برد رمضان در داخل و خارج از مسجد که در آستانه ماه مبارک رمضان، خود زبان به دعوت مردم گشوده و آن‌ها را به عبادت و روزه‌داری تشویق می‌کند.
مسئله
بسیاری از مردم از فضیلت و عظمت و فرصت‌های ماه رمضان بی‌اطلاع‌اند.
شرح ایده
برد رمضان، منادی ایست که خود مردم را به مسجد، روزه‌داری و عبادت دعوت می‌کند. زبان برد می‌تواند منتخبی از ادعیه رمضان، دعاهای روزانه، دعای افتتاح و دعای سحر همچنین همراه با جملاتی از علما در فضیلت ماه رمضان باشد. تعبیه بردها در بیرون و داخل مسجد، همچنین در مسیرهای منتهی به مسجد می‌تواند در میزان اثرگذاری این پیام موثر باشد.
بایدها
مطالب برد باید جذاب و موثر و گویا باشد.
برد در معرض دید مخاطبان و مردم باشد.
دستاوردهای ایده
آشنایی مردم با ماه مبارک رمضان و فضایل معنوی و عبادی آن
دعوت به ماه رمضان به شیوه‌ای جذاب و موثر
آماده شدن فضای محله برای ورود به ماه رمضان
زینت ها و مستحبات
پخش ادعیه رمضان از بلندگوی مسجد با صدای آرام
امام جماعت برای مردم محل در ابتدای ماه رمضان دعوتنامه ارسال نماید.
ارسال پیامک حضور در برنامه‌های مسجد برای اهالی محل
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری:
"ما در مساجد و منابر، در مجالس قرآن و در همۀ اجتماعات دینی که مردم دارند، باید مردم را انذار کنیم. بحمدالله حرکت آگاهی‌بخشی سیاسی و اجتماعی و دید وسیع سیاسی به مردم دادن، از پیش از انقلاب شروع شد؛ امروز هم هست و ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. در کنار این آگاهی‌بخشی، باید روح معنویت را در مردم بیدار کرد. برای این کار، ماه رمضان بهترین فرصت است".
سخنرانی در دیدار با جمعی از روحانیون، ائمۀ جماعات و وعاظ نقاط مختلف کشور، در آستانۀ ماه مبارک رمضان 22/12/1369