دعوت به وحدت
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

در کلام امام خمینی رحمت‌الله، دعوت به وحدت و همبستگی، اتحاد و اجتماع از جمله وظایف امام جماعت مسجد است. چنانچه در صحیفه امام آمده است: "علما در مساجد مردم را دعوت به وحدت کنند، این جمهورى باقى مى‏‌ماند و امور بتدریج درست مى‏‌شود. ما هم میل داریم که احکام اسلام صد در صد اجرا شود. شما هم باید در مساجدتان، در منابرتان مردم را دعوت به اجتماع بکنید. این اجتماعات است که اسلام را حفظ کرده، این اجتماعات، این فریادها، این زنده بادها، این مرده بادها، اینهاست که ما را پیش برد".

در کلام امام خمینی رحمت‌الله، دعوت به وحدت و همبستگی، اتحاد و اجتماع از جمله وظایف امام جماعت مسجد است. چنانچه در صحیفه امام آمده است:
"علما در مساجد مردم را دعوت به وحدت کنند، این جمهورى باقى مى‏‌ماند و امور بتدریج درست مى‏‌شود. ما هم میل داریم که احکام اسلام صد در صد اجرا شود. شما هم باید در مساجدتان، در منابرتان مردم را دعوت به اجتماع بکنید. این اجتماعات است که اسلام را حفظ کرده، این اجتماعات، این فریادها، این زنده بادها، این مرده بادها، اینهاست که ما را پیش برد".
در هر صورت من راجع به آقایان، هم خیلى ملتمس دعا هستم و هم مردم را به اتحاد دعوت کنید، دعوت کنید به بستگى به هم، همبستگى به هم. اگر یک اختلافى دارند حل کنید شما آقایان. ممکن است حالا در هر جایى اختلافات کوچکى هست، آقایان ائمه جماعت و جمعه باید حل بکنند مسائل مردم را، باید بروند با مردم تفاهم کنند، با هم‏ صحبت کنند.
امام خمینی رحمه‌الله، صحیفه امام، ج‏8، ص 536 و ص: 459