همنام گل‌های بهاری
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

همنام گل‌های بهاری عنوان اثری است برجسته در حوزه‌ی سیره نبوی که با نگاهی نو و متفاوت، به بررسی زندگی و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) می‌پردازد:

همنام گل‌های بهاری عنوان اثری است برجسته در حوزه‌ی سیره نبوی که با نگاهی نو و متفاوت، به بررسی زندگی و شخصیت نبی مکرم اسلام(ص) می‌پردازد:
شناسنامه کتاب
عنوان کتاب: همنام گل‌های بهاری
مولف کتاب: حسین سیّدی
ناشر کتاب: نشر معارف
قیمت کتاب: 7000 تومان
این کتاب که با استفاده از منابع معتبر شیعی و اهل‌سنت گردآوری شده است، با نثری روان و قابل فهم و کاربردی به خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) و توصیه‌های آن حضرت(ص) در زمینه‌های مختلف می‌پردازد:
معرفی کتاب
«همنام گل‌های بهاری» جلد اول از مجموعه چهارده جلدی«سیره کاربردی چهارده معصوم» و به قلم آقای حسین سیّدی است که برنده جایزه کتاب سال حوزه شد. این کتاب شامل بر چهار فصل می‌باشد:
فصل اول در معرفی "سیمای ظاهری و "سیمای حقیقی پیامبر نگارش یافته و اوصاف موها، ابرو، پیشانی، چشم، بینی، دهان، چهره، گردن، اندام، شانه، دست و پا و شمایل ایشان بیان شده است. آنگاه آراستگی پیامبر اکرم و رعایت بهداشت فردی توسط ایشان بیان شده و سیره‌ی ایشان در رعایت بهداشت دهان و دندان، بهداشت بدن، پوشاک و سلامت محیط زندگی بیان شده است.
در فصل دوم با عنوان"خدا" به توضیح شاخصه‌هایی همچون ایمان‌پذیری،خداباوری، روزه‌داری، قرآن‌خوانی، معاداندیشی، نمازگزاری و نیایش پرداخته شده است.
نویسنده در فصل سوم با عنوان"دیگران" به تبیین سیره رسول خدا در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، عبادی، خدمات اجتماعی، تبلیغ دین و رعایت حقوق دیگران و طبیعت پرداخته، همچنین در فصل چهارم با عنوان"طبیعت"، گوشه‌هایی از سیره‌ و اخلاق ایشان در زمینه درختکاری، رعایت حقوق حیوانات، خدمتکاران، خویشاوندان، همسایگان، فقرا و مستمندان، مهمانان، ‌یتیمان و زیردستان و غلامان را گزارش نموده است.
برشی از کتاب
با یارانش که راه می‌رفت، اصحاب پیشاپیش او می‌رفتند و او در پیِ آن‌ها. می‌فرمود: پشت سرم را برای فرشتگان بگذارید. خوشش نمی‌آمد دیگران پشت سرش حرکت کنند؛ اما دو طرف او راه می‌رفتند. چون راه می‌رفت، به این طرف و آن طرف نگاه نمی‌کرد...با وقار گام برمی داشت. قدم‌هایش کشیده و سریع بود؛ بدون این که شتابی در رفتنش مشاهده شود.
خرید کتاب
جهت تهیه و خرید کتاب می‌توانید به پایگاه اینترنتی نشر معارف یا کتاب فروشی های سراسر کشور مراجعه نمایید.