تلاوت نور
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

می‌گویند چون می‌خواهی با خدا مناجات کنی، دست به دعا بردار و چون خواستی خدا با تو سخن بگوید قرآن مبارک را باز کن و گوش جان به کلام نورانی‌اش بسپار.هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن رمضان است و اگر مشتاق نسیم بهار هستی، در مسیر این نسیم جانفزا بایست و جان خویش را بهاری کن. در ماه نزول قرآن، طرح آیه‌های زندگی، پیشنهادی است برای تلاوت دسته‌جمعی و روزانه قرآن در مساجد، که می‌خواهد علاوه بر قرائت قرآن، به تفسیر وتدبر در آن بپردازد و معارف قرآنی را به عموم مشتاقان هدیه نماید:

می‌گویند چون می‌خواهی با خدا مناجات کنی، دست به دعا بردار و چون خواستی خدا با تو سخن بگوید قرآن مبارک را باز کن و گوش جان به کلام نورانی‌اش بسپار.هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن رمضان است و اگر مشتاق نسیم بهار هستی، در مسیر این نسیم جانفزا بایست و جان خویش را بهاری کن.
در ماه نزول قرآن، طرح آیه‌های زندگی، پیشنهادی است برای تلاوت دسته‌جمعی و روزانه قرآن در مساجد، که می‌خواهد علاوه بر قرائت قرآن، به تفسیر وتدبر در آن بپردازد و معارف قرآنی را به عموم مشتاقان هدیه نماید:
ایده(نمایش کامل)
طرح جزء‌خوانی قرآن کریم روزانه در ماه مبارک رمضان همراه با شرح و تفسیر
مسئله
استفاده از ظرفیت‌های رمضان برای انس با قرآن
شرح ایده
به منظور توسعه و ترویج فراگیری عملی قرآن کریم و مطالعه ترجمه و تفسیر آیات این طرح در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد. در این طرح روزانه یک جزء قرآن به صورت ترتیل بعد از اقامه نماز تلاوت می‌گردد. پس از آن توسط روحانی مسجد یا یکی از اساتید مسلط به بیان نکات تفسیری همان جزء و بررسی و شرح آیات برجسته‌تری همراه با شرح نزول و… پرداخته می‌شود. در پایان از موارد مطرح شده به صورت روزانه مسابقه‌ای طرح و به صورت مکتوب در بین نمازگزاران توزیع می‌گردد. در پایان مهلت اعلام شده برای مسابقه، پاسخنامه‌ها جمع‌آوری و به قید قرعه به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می‌گردد.
بایدها
رعایت ترتیب در جزء خوانی
استفاده از چند قاری قرآن برجسته
تفسیر روزانه آیات
زینت ها و مستحبات
برگزاری مسابقات قرآنی در پایان ماه مبارک رمضان
برگزاری جلسات انس با قرآن مجید در هر دهه از ماه مبارک رمضان
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری:
"در مساجد، تلاوت قرآن، انس با قرآن، انس با ادعیة وارده‏ از اهل‌بیت که گنجینة معارف اسلامى است را مغتنم بشمرید".
خطبه‌هاى نماز عید سعید فطر29/ 06/ 1388
ایده‌های مرتبط در بانک ایده
محفل انس با ثقلین ماه مبارک رمضان(نمایش ایده)
در ماه مبارک رمضان، هر روز بعد از نماز صبح، یک جزء قرآن قرائت شود.
طرح سراسری تلاوت نور(نمایش ایده)
قرائت یک صفحه از قرآن با رعایت تجوید بعد از نماز جماعت به همراه تفسیر آیات انتخاب شده