چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۳۷
گزارشگر : حجت الله ذاکر
حسین براتی:

جشنواره کتاب بچه‌های مسجد تمدید شد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران گفت: جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب برگزار می‌شود که مهلت ارسال آثار تا 24 آبان تمدید شد.

حسین براتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران (فهما تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد در بخش‌های کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب با همکاری ستاد فهمای کشور اظهارداشت: ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است در همین راستا این جشنواره برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری جشنواره کتاب بچه‌های مسجد

براتی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء سطح علمی و مهارت افزایی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعضای کانون‌­های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران تصریح کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سامانه بچه‌های مسجد می‌توانند به نشانی www.bachehayemasjed.ir  و سایت جشنواره www.ravaqeketab.ir مراجعه  کنند.

جوایز نفرات برتر 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا اول آبان بود که تا ۲۴ این ماه تمدید شد، تصریح کرد: از برگزیدگان جشنواره، در دو مرحله استانی و کشوری تقدیر به عمل خواهد آمد. جوایز بخش کتابخوان برتر در مرحله استانی: یک نفر ۱۰ میلیون ریال، و در بخش کشوری به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم، در بخش کتابخانه برتر در مرحله استانی یک باب ۱۰ میلیون ریال و در مرحله کشوری به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۳۰ میلیون ریال، در بخش کتابدار برتر، در مرحله استانی یک نفر ۱۰ میلیون ریال و در مرحله کشوری به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون ریال و در نهایت در بخش سفیران کتاب در مرحله کشوری به سه نفر هرکدام ۳۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

براتی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره می‌توانند با شماره ۹-۰۲۱۴۴۸۴۸۸۳۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/evm

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن