یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۵۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

ظرفیت خوب مساجد برای تربیت نیروی انقلابی

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری کادرسازی و تربیت است، گفت: اگر مسجد با تمام سرفصل‌ها و ظرفیت‌ها فعال شوند موفقیت‌های بسیاری در حوزه تربیت به دست خواهیم آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز در نخستین اجلاسیه شجره طیبه صالحین استان خوزستان که در محل سالن امام خامنه‌ای اهواز برگزار شد، با بیان اینکه مسئله تعلیم‌وتربیت از انبیا و اهل‌بیت آغاز شده است، اظهار داشت: فلسفه ارسال رسل و انزال کتب، لیقوم الناس بالقسط بوده و هدف میانی ارسال انبیا این است که انسان خودشان اقامه عدل و قسط کند.

وی افزود: رسالت انبیا اتفاق نمی‌افتد مگر با تعلیم‌وتربیت، کادرسازی و تربیت نیروهای مؤمن، متعهد، انقلابی، پای‌کار و جهادی تا جامعه از حضور آنها در مناصب مختلف استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: انقلاب اسلامی نیز که در ادامه مسیر انبیا است اگر بخواهد به آن نقطه مطلوب راه پیدا کند باید به موضوع تعلیم‌وتربیت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: پس از انقلاب می‌خواستند ما را با موضوعات مختلف مثل جنگ سرگرم کنند؛ اما خود جنگ تبدیل به یک دانشگاه انسان‌سازی شد. انسان‌های که نمونه‌های آن در 8 سال دفاع مقدس قابل‌مشاهده هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری کادرسازی و تربیت است. برای این امر ابتدا باید مربیان خوبی داشته باشیم چراکه مربی بیشترین نقش را در تربیت دارد؛ لذا همه اهتمام ما برای تربیت مربی و سرگروه است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان افزود: تربیت 2 گلوگاه اصلی دارد که یکی آموزش‌وپرورش و دیگری دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار ما در تربیت مساجد است، گفت: هرجا که مدارس علمیه قوی و نیروی توانمند وجود داشت در آنجا موفق بودیم. اگر مسجد با تمام سرفصل‌ها و ظرفیت‌ها فعال شوند موفقیت‌های بسیاری در حوزه تربیت به دست خواهیم آورد.

تعلیم‌وتربیت محوری‌ترین و اساسی‌ترین هدف نظام اسلامی است

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت موضوع تعلیم‌وتربیت، گفت: محوری‌ترین و اساسی‌ترین هدفی که نظام اسلامی دنبال می‌کند موضوع تعلیم‌وتربیت بوده و در تفکر امامین انقلاب نیز به‌عنوان اساسی‌ترین موضوع دنبال شده است.

وی افزود: آنچه که باعث شد ما در دفاع مقدس پیروز شویم و توانستیم با آن فضا را به نفع نظام اسلامی تغییر دهیم جوانانی بودند که در مساجد و پای منبر و جلسات قرآن و هیئت‌های مذهبی تربیت شده و در جبهه‌ها حماسه آفریدند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه امروز میدان‌داران اصلی دفاع از ولایت همین جوانان هستند، ادامه داد: در سال 87 یک حرکت منسجمی در سپاه با عنوان شجره طیبه صالحین آغاز شد و کاری بزرگ در مجموعه بسیج شروع کردیم، اما دچار فراز و نشیب‌هایی شد. اکنون باید تلاش کنیم تا این شجره طیبه دوباره به روزهای شکوفایی خود بازگردد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان داشت: یکی از منابع بسیار مهم شجره طیبه صالحین سخنرانی‌ها و نوشته‌های استاد مطهری بود که به‌عنوان مبنای محتوایی این شجره طیبه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید شجره طیبه صالحین در پایگاه‌های بسیج احیا شود، گفت: در گام دوم انقلاب باید حرکتی نو، تلاشی جدید و رویکردی نو باهدف تحقق دولت اسلامی شکل بگیرد.

سردار شاهوار پور تصریح کرد: تحقق دولت اسلامی با کادرسازی انقلابی محقق می‌شود بنابراین باید جوان انقلابی مؤمن انقلابی پای‌کار تربیت کنیم و رویکردمان را به‌صورت فنی جلو ببریم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: بسیج در برنامه 5 ساله آینده نگاهش این است که بتواند تربیت 8 میلیون جوان مؤمن انقلابی را محقق کند.

سردار شاهوارپور با اشاره به لزوم توجه به پایه‌های تربیتی عنوان کرد: نگاه شغل محوری به حرفه معلمی، غلبه غیرانتفاعی به مسئله آموزش، مدگرایی، مرجعیت گروه‌های غیرعلمی، فضاسازی فضای مجازی و شبهه‌افکنی‌ها، نشر آثار موهن سبب برهم زدن نظام تربیت فرزندان شده است.

باید 500 هزار نیروی انقلابی در خوزستان تربیت شود

حجت‌الاسلام امین ذوالفقاری، معاون تعلیم‌وتربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه این اجلاسیه گفت: در این اجلاسیه نیاز است که همه مؤثرین، تصمیم‌گیران و کنشگران این عرصه با یکدیگر تبادل نظر کنند تا هرکس نقش خود را در تعالی و تعمیق فعالیت صالحین مشخص کرده و خط ضرورت‌های کاری معلوم شوند.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند باید در بسیج 8 تا 10 میلیون جوان مؤمن انقلابی تربیت شود که این رقم تقریباً 10 درصد جامعه را شامل می‌شود.

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: در خوزستان با 5 میلیون نفر جمعیت باید 500 هزار نفر نیروی انقلابی تربیت شود که کاری بزرگ و پیچیده‌ای است و باید علما و مدارس حوزه علمیه در تحقق آن به ما کمک کنند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری عنوان کرد: نخستین اجلاسیه شجره طیبه صالحین با حضور 5 ضلع تشکیل می‌شود که اضلاع آن شامل ائمه جمعه به‌عنوان استادیاران شبکه تربیتی در شهرستان‌ها، فرماندهان نواحی سپاه به‌عنوان مسئول شبکه مدیریتی در شهرستان‌ها، مسئولین و مدیران تعلیم‌وتربیت به‌عنوان مدیری تخصصی کار، مدیران حوزه‌های علمیه به‌عنوان تشکیل و تحقق مربیان و سرمربیان مساجد و پایگاه‌های بسیج و ضلع پنجم مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به‌عنوان افرادی که تأمین‌کننده مسائل معنوی هستند و حضور آنها به پیشرفت کار کمک می‌کند.

وی بیان داشت: در این اجلاسیه 4 کمیسیون تشکیل شده که شامل کمیسیون شهید مطهری متشکل از ائمه جمعه، کمیسیون شهید شریف قنوتی متشکل از مدیران حوزه علمیه، کمیسیون شهید میثمی ویژه مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و کمیسیون شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه مدیران نواحی و معاونین تعلیم‌وتربیت است.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/ews

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن