شنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۸۰
گزارشگر : حجت الله ذاکر
با هدف رونق کتابخوانی در محلات صورت گرفت

نذر کتاب اهالی مسجد صاحب الامر(عج)

فاتحی گفت: اهالی مسجد صاحب الامر(عج) با اجرای پویش نذر کتاب در محله امامزاده یحیی(ع) موجب رونق مطالعه در این محله از جنوب شهر تهران شدند.

«علیرضا فاتحی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جمعی از ساکنان و کسبه قدیمی محله امامزاده یحیی (ع) حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتند مسجد صاحب الامر (عج) را از رخوتی که به آن گرفتار شده بود، نجات دهند، اظهار کرد: الحمدالله هفت تن دور هم جمع شدند و با تشکیل صندوقی، مبالغی را جمع آوری کردند تا هم هزینه های مختلف این مسجد و هم حق الزحمه امام جماعت این مسجد را پرداخت کنند و خدا را شکر تا کنون در تامین این هزینه ها موفق بوده ایم.

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الامر(عج) (واقع در تهران، خیابان پانزده خرداد، ابتدای کوچه امامزاده یحیی علیه السلام) افزود: سه نوبت نماز در این مسجد به جماعت اقامه می شود و با وجود فضای کمی که دارد در تمام مناسبت ها در این مسجد برنامه داریم. این مسجد خادم رسمی ندارد بلکه خود اعضای هیئت امنا کارهای این خانه خدا را انجام می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه چندین طرح و پویش را طی چند سال اخیر به صورت وسیع در مسجد صاحب الامر (عج) اجرا کرده ایم، گفت: یکی از اینها پویش نذر کتاب بود که طی آن ابتدا در سطح محلات امامزاده یحیی(ع) و مولوی، اعلام کردیم، کتاب های مستمعل را می توانند به دفتر این مسجد تحویل دهند که طی مدت دو ماه پس از این فراخوان، بیش از سه هزار کتاب به دست ما رسید.

فاتحی تصریح کرد: مرحله بعدی اجرای این طرح، بررسی یک به یک این کتاب ها بود تا کتاب هایی را که از نظر ظاهری و محتوایی قابلیت استفاده ندارد، از فهرست کتاب هایی که قرار بود عرضه کنیم، کنار بگذاریم. مرحله بعد، ایجاد کتابخانه قفسه باز کوچکی در شبستان کوچک این مسجد بود تا هر کس علاقمند باشد بتواند کتاب یا کتاب هایی را به امانت ببرد. برای امانت بردن، فقط لازم است کپی شناسنانه یا کارت ملی را تحویل مسجد دهند و حداکثر باید ظرف مدت یک ماه، کتاب را برگردانند.

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/ezo

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: