چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۷۹۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
سردار حیدر بابااحمدی گفت:

ارائه دستاوردهای بسیج مساجد در نمایشگاه‌ اسوه

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: در هفته بسیج دو برنامه برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های استانی اسوه و اجرای طرح تحقق محله اسلامی را در سطح ملی اجرایی می‌کنیم.

حیدر بابااحمدی، معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این معاونت در هفته بسیج اظهار داشت: دو برنامه ملی در این هفته در سطح معاونت بسیج مساجد و محلات اجرا می‌شود.

برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های استانی اسوه

وی با بیان اینکه سومین دوره نمایشگاه و جشنواره‌های استانی اسوه، به مناسبت هفته بسیج در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: در این جشنواره، عملکرد پایگاه‌های مقاومت در یک سال گذشته به نمایش گذاشته می‌شود تا علاوه بر انتقال تجربه، پایگاه‌های برتر استان‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند تا برترین‌ها انتخاب شوند.

 

 ارائه دستاوردهای ۸۵۰ پایگاه بسیج

بابا احمدی ادامه داد: امسال ۲۹ استان با حضور تمام پایگاه‌های مقاومت در حال برگزاری جشنواره و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پایگاه‌های منتخب نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها هستند. در این نمایشگاه‌ها بیش از ۸۵۰ پایگاه مقاومت، عملکرد خود را در غرفه‌های نمایشگاهی عرضه کرده‌اند.

برپایی نمایشگاه کشوری در دهه فجر

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: ان شاالله نمایشگاه و جشنواره کشوری اسوه در دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور پایگاه‌های منتخب استان‌ها برگزار خواهد شد.

اجرای طرح تحقق محله اسلامی

وی با بیان اینکه دومین برنامه این معاونت در هفته بسیج، طرح تحقق محله اسلامی است، گفت: این طرح همزمان با سومین روز از هفته بسیج و با حضور رئیس سازمان بسیج، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج و منتخبینی از ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور برگزار شد.

بابا احمدی گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ما باید در عرصه جنگ نرم، قوی شویم و راه مقابله با جنگ نرم، تولید قدرت نرم است. با تحقق محله اسلامی و خدمت مومنانه است که قدرت نرم تولید می‌شود.

مسجد، مرکز طرح تحقق محله اسلامی است

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین افزود: در تحقق محله اسلامی مرکز این نظام، مسجد است. امامت ائمه جماعات و راهبری این عزیزان یقیناً در این مسیر کارساز خواهد بود و ماموریت اول بسیج مساجد و محلات این است که پایگاه‌های مقاومت بسیج را به سطح طراز برساند تا بتوانند در تحقق این محله اسلامی به عنوان بازوی اصلی مسجد، تاثیرگذار باشند.

هدف ما تربیت ۵۰ میلیون بسیجی است

وی در ادامه گفت: ما در افق ۱۰ ساله این طرح باید دارای پایگاه‌های مسجد محور باشیم و باید در راستای جذب حداکثری دارای ۵۰ میلیون بسیجی باشیم. باید مساجدمان را احیاء کنیم که با تمام ظرفیتشان در این راه نقش محوری خود را ایفا کنند. در این ماموریت اصول ما اسلام‌محوری، مردمسالاری، مسجدمحوری و مدیریت متعهدانه است که باید بتوانیم آن هارا به اجرا دربیاوریم.

محله اسلامی چیست؟

بابا احمدی در تبیین تصویر مطلوب محله اسلامی گفت: محله مطلوب اسلامی یعنی محله‌ای سالم، بانشاط، امن و ایمن، فاقد آسیب‌های اجتماعی، مردمی، همدل، ولایی، مومن و انقلابی، پای کار، دارای بصیرت دینی و انقلابی، دارای سبک زندگی ایرانی اسلامی، دارای مهارت‌های شغلی و اشتغال ثابت و پایدار و... داشته باشیم که ان‌شاءلله به یاری خداوند متعال تمام تلاش خود را برای رسیدن به این محله اسلامی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/f1k

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن