آیت الله محی الدین انواری یک شخصیت طراز اول وارسته و مبارزاتی بود
۱۳۹۳/۰۷/۰۲

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به ابعاد اخلاقی، مبارزاتی و علمی مرحوم آیت الله باقر محی الدین انواری اظهار داشت: آیت الله محی الدین انواری یک شخصیت وارسته و یک ملای معنوی و برجسته بود که انسان های زیادی را تربیت کرد.

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت مرحوم آیت الله محمد باقر محی الدین انواری اظهار داشت: آیت الله محی الدین انواری یک شخصیت بزرگ مبارزاتی در طول تاریخ و پیرو خط امام خمینی(ره) بود و پانزده سال حبس را در زندان های رژیم ستم شاهی تحمل کرد.

وی بیان داشت: هر وقت در زندان های رژیم پهلوی آیت الله محی الدین انواری را زیارت می کردیم، یک بیت شعر که دائما به زبان می آورد را می خواند که:

                                                         اهل دنیا از کهین و از مهین    لعنت الله علیهم اجمعین

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این که حسن علی منصور سبب تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس آن رژیم شد و ایران را در برابر آمریکا ذلیل کرد، گفت: آیت الله محی الدین انواری با شهیدان مهدی عراقی، صادق امانی، بخارایی، نیک نژاد و هرندی ارتباط داشت و از مؤسسین حزب مؤتلفه اسلامی بود و همچنین اتهام دخالت در اعدام انقلابی حسن علی منصور را داشت.  

وی افزود: ما سیزده نفر روحانی بودیم که در زندان های رژیم ستم شاهی ما را در یک سالن و آیت الله محی الدین انواری و اعضای حزب مؤتلفه اسلامی را هم در سالن دیگری محاکمه می کردند و ما در حیات وی را می دیدیم.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران در تبیین ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله محی الدین انواری ابراز داشت: آیت الله محی الدین انواری یک شخصیت وارسته و یک ملای معنوی و برجسته بود که انسان های زیادی را تربیت کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله محی الدین انواری در اخلاق، صبر، بزرگواری، خوش برخوردی، زندگی مسالمت آمیز و توسل به ائمه اطهار(ع) مرد بزرگ و طراز اول بود و هر سال درماه صفر و ایام فاطمیه در منزلش مجلس روضه برپا می کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه این مطلب اظهار داشت: تمام مبارزین انقلابی نظام، وی را به نیک نامی و خوبی می شناسند.

وی با اشاره به ابعاد علمی آیت الله محی الدین انواری گفت: وی به همراه آیت الله مهدوی کنی و شیخ فضل الله محلاتی قبل از انقلاب در درس خارج فقه و اصول آیت الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه علمیه مروی شرکت می کردند.