اخبار

مسجد پنبه چی باید به همان شکل سابق بازسازی شود

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به روند بازسازی مسجد پنبه چی گفت: هنوز شهرداری با نقشه جدید مسجد برای بازسازی، موافقت نکرده است.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، نسرین سیروس‌نیا؛ معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در خصوص بازسازی دوباره مسجد پنبه‌چی به همان شکل سابقگفت: با وجود ابلاغ دستورالعمل به شهرداری این منطقه برای توجه به بازسازی مسجد به همان شکل سابق و طبق نقشه قبلی، هنوز از سوی شهرداری این منطقه موافقت با نقشه جدید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری ارایه نشده است.

 وی گفت: در مکاتبه ای که با شهرداری صورت گرفته بود، تاکید شد که باید در نقشه جدید سر در به مساجد افزوده شود چرا که سر در قدیمی این مسجد اثری تاریخی بوده است.

 سیروس نیا ادامه داد: مسجد "پنبه‌چی" در سال 1336 در تهران ساخته شد و به عنوان بنای دارای ارزش معماری شناخته شده بود. این مسجد در سال 81 و 82 به شهرداری به عنوان بنای واجد ارزش معماری اعلام شده بود.

  وی همچنین از مرمت و بازسازی 16 مسجد تاریخی شهر تهران خبر داد و گفت: ساخت و مرمت این مساجد پس از تأمین اعتبار در دستور کار این سازمان قرار می گیرد.

 معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران بیان کرد: مساجد قنبرعلی خان و هاشم جبلی مرمت‌شان امسال نیز در دستور کار است.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۲۱:۴۲
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید