اخبار

اردن فراخوان صهیونیست ها را برای یورش به مسجد الاقصی محکوم کرد

ˈمحمد المومنیˈ وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن فراخوان صهیونیست ها را برای یورش به مسجد الاقصی محکوم کرد.
به گزارش پرتال مرکز امور مساجد،  المومنی اقدام رژیم صهیونیستی را در بازگذاشتن دست صهیونیست ها برای هتک حرمت به مسجد الاقصی و تحریک احساسات مسلمانان، نقض آشکار قوانین بین المللی دانست.
وی مخالفت قاطع ˈامانˈ را با تازه ترین اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در قالب یورش به مسجد الاقصی، شلیک گلوله، بمب صوتی و گاز فلفل در میان نمازگزاران مسجد، بستن درهای مسجد و زندانی کردن نمازگزاران در داخل آن به اجرا درآمد. 
المومنی گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی که به صورت برنامه ریزی شده و با حمایت نیروهای نظامی این رژیم برای ایجاد واقعه ای جدید صورت گرفت، به خشونت گرایی و افراط گرایی دینی منجر می شود، وضعیتی که کسی جز دشمنان اسلام از آن بهره نمی برد و ثبات خاورمیانه را متزلزل می کند. 
وی افزود: دولت اردن به تماس با همه نهاد ها و موسسات بین المللی ادامه می دهد و تمامی روش های دیپلماتیک و قانونی را برای جلوگیری از تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به کار می گیرد . 
سخنگوی رسمی دولت اردن از کشورهای دوستدار صلح، سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سازمان های بین المللی خواست که به رژیم صهیونیستی جهت توقف تجاوزهایش به مسجد الاقصی و تحریک احساسات مسلمانان واعراب فشار وارد کنند. 
المومنی، رژیم صهیونیستی غاصب را مسئول تجاوز شهرک نشینان به اماکن مقدس دانست و گفت: رژیم اشغالگر قدس باید به وظیفه خود در جلوگیری از تجاوزها و پایبندی به قوانین و معاهدات بین المللی متعهد باشد.
۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۲۸
ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید