اخبار

طرح دولت مراکش برای رنگ آمیزی مساجد به رنگ سبز

وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش اعلام کرد که برای کاهش مصرف انرژی در اماکن عبادی، تصمیم دارد تا فضای داخلی بیش از هزار مسجد این کشور را به رنگ سبز، رنگ آمیزی کند.

 به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، مقامات وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش در نشستی مشترک با مسئولان وزارت انرژی این کشور، عنوان کردند که مصرف انرژی در مساجد باید تا پایان سال 2015 حدود چهل درصد کاهش پیدا کند و این امر با تغییراتی در مصالح و تجهیزات مورد استفاده در اماکن عبادی محقق خواهد شد.
بر اساس این تصمیم، در فاز نخست این طرح، حدود هزار مسجد بزرگ در شهرهای مختلف به رنگ سبز درخواهند آمد تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنند و برای روشنایی مساجد، چراغ های کمتری مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین استفاده از انرژی خورشیدی برای گرم کردن اماکن عبادی و نیز تولید برق از دیگر تصمیمات این وزارت خانه است.
وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش با تاکید بر این که نحوه مصرف انرژی در مساجد می تواند الگویی برای دیگر اماکن عمومی و نیز شهروندان باشد، بیان کرد: برای رسیدن به هدف مورد نظر، سعی داریم تا همه تجهیزاتی را که در مساجد موجب اتلاف انرژی می شوند با انرژی های جدید به ویژه انرژی خورشیدی جایگزین کنیم. باید توجه کنیم که این اقدام علاوه بر جنبه اقتصادی برای کشور، جنبه دینی هم دارد و از اسراف جلوگیری می کند.

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۴۵
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید