اخبار

اعلام آمادگی 52 مسجد اهواز برای برگزاری مراسم اعتکاف

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اعلام کرد: نام نویسی مراسم معنوی اعتکاف مانند سال گذشته برای دومین بار به صورت اینترنتی انجام می شود.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، علیرضا عباسی مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این مطلب گفت: خوزستان جزء 5 استانی است که در سطح کشور نام نویسی اعتکاف را به صورت اینترنتی انجام می دهد.
وی عنوان کرد: در نگاه کلی، سال گذشته، 41 درصد از معتکفان را آقایان و 59 درصد آنها را بانوان تشکیل می دادند. همچنین 82 درصد جمعیت معتکفان شهری و 18 درصد آنها روستایی بودند.
وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته 318 مسجد متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان بودند، گفت: امسال با توجه به ضرورت ها و پیش بینی های صورت گرفته، جهت ایجاد هماهنگی در برنامه معنوی اعتکاف، ارتقاء سطح خدمات در مساجد و رفع مشکلات احتمالی در روند نام نویسی معتکفان، جلساتی با حضور مسئولان اجرایی اعتکاف تشکیل می شود که زمان آن اعلام خواهد شد.
عباسی ادامه داد: متقاضیان باید در بازه زمانی که متعاقباً اعلام خواهد شد، با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://masajed-khz.ir/ جهت نام نویسی اقدام کنند.
مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: افرادی که سال گذشته در فضای اینترنتی نام نویسی کردند، امسال نیازی به ثبت نام مجدد ندارد تنها باید با نام کاربری و پسوردی که سال گذشته دریافت کردند وارد فضای سایت شوند ومسجد مورد نظر خود را انتخاب کنند. حال اگر کسی نام کاربری و پسورد خود را در اختیار نداشت می تواند با درج شماره تلفن خود در پایگاه مذکور، به صورت آنلاین نام کاربری و پسورد خود را به صورت پیامک در یافت کند.
عباسی خاطرنشات کرد: در حال حاضر 52 مسجد در شهرستان اهواز برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کردند. اما هر ساله با نزدیک شدن به زمان مراسم، این آمار افزایش پیدا می کند.
وی در پایان با بیان اینکه نام نویسی احتمالاً از دهه دوم اردیبهشت شروع خواهد شد از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف درخواست کرد که نام نویسی خود را در روزهای اول انجام دهند.

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۱۱
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید