اخبار

آمادگی 200 مسجد خراسان جنوبی برای ثبت نام از معتکفان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که ماه رجب ماهی است که در آن بندگی خداوند با ولایت عجین شده است، گفت: امسال در مقایسه با سال قبل ظرفیت مساجد برای ثبت نام معتکفان در استان افزایش یافته و 200 مسجد در سراسر استان آماده ثبت نام از معتکفان هستند.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت الاسلام کاظم لطفیان؛ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگار ان با بیان این که ماه رجب ماهی است که در آن ولایت و بندگی خداوند با هم عجین شده است، گفت: انسان مؤمن باید از تمامی برکات ماه رجب استفاده کرده و با استفاده از فرصت خود سازی در ماه رجب خود برای ماه رمضان که ماه بندگی خداوند است آماده کند. 
وی با بیان این که برگزاری مراسم اعتکاف یکی از معنوی ترین روش ها برای خودسازی فردی و اجتماعی است، گفت: خوشبختانه بیشتر کسانی که در مراسم اعتکاف شرکت می کنند جوانان هستند و همین موضوع نشان می دهد تا زمانی که قلب جوانان از نور اسلام سرشار باشد دشمنان نظام هرگز نخواهد توانست به انقلاب و آرمان های اسلامی آن ضربه ای وارد کنند. 
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که امسال در مقایسه با سال قبل علی رغم کمبود بودجه ظرفیت مساجد برای پذیرایی از معتکفان 30 درصد رشد داشته است ، گفت: در سال جاری 200 مسجد در سطح استان آماده ثبت نام از معتکفان هستند که شهرستان بیرجند با داشتن 27 مسجد بیشترین ظرفیت را برای پذیرش معتکفان دارد. 
حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف از 10 اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: انجمن اسلامی دانش آموزان و هیئت های مذهبی دانشجویان و دانش آموزان در سطح استان به صورت اختصاصی در مساجدی که تعیین شده برای دانش آموزان و دانشجویان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهد کرد. 
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از دو هزار نفر از دانش آموزان خراسان جنوبی در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند و پیش بینی می شود در سال جاری آمار ثبت نام کنندگان در طرح اعتکاف در مقایسه با سال قبل افزایش چشمگیری داشته باشد. 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در سال گذشته 10 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت داشتند، گفت: در سال گذشته 56 درصد از معتکفین را در استان معتکفان شهری تشکیل می دادند. 
حجت الاسلام لطفیان برگزاری کارگاه های آموزش سبک زندگی، تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و اقتصاد اسلامی را از محوریترین برنامه ها عنوان کرد که در مراسم اعتکاف برای معتکفان برگزار خواهد شد. 
وی همچنین از اعزام بیش از 350 مبلغ برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف در ایام ماه مبارک رجب خبرداد. 
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان با اشاره به این که در سال جاری بقاع متبرکه هم میزبان معتکفان در سطح استان خواهد بود، گفت: حضور پرشور مردم در مراسم معنوی اعتکاف شکوه و عظمت اسلام را به دشمنان نظام یادآور شده و اعتکاف نشانه شکوه بندگی انسان در برابر خداوند بلند مرتبه است.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۱:۴۸
رسا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید