اخبار

برگزاری مراسم اعتکاف در 12 مسجد قرچک

رئیس تبلیغات اسلامی قرچک از حضور هزار و 800 نفری معتکفان در مراسم سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به این آمار و پیش بینی افزایش آن، امسال 12 مسجد در نقاط مختلف شهرستان پذیرای معتکفان خواهد بود.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، ظهر امروز جلسه ستاد اعتکاف قرچک با حضور ائمه جمعه فرماندار، رئیس تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان با هدف برنامه ریزی نحوه برگزاری این مراسم برگزار شد .
در این جلسه حجت الاسلام حسن منتظری ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، این بانوی بزرگوار را اسوه صبر، ایثار و پاکی دانست و اظهار داشت: زنان مسلمان با الگوگیری از این بانوی به واقع فرهیخته و اجرای خصائص حسنه ایشان در زندگی خود می توانند سرآمد بانوان جهان بوده و همچنانکه تاکنون در مسیر تعالی و کمال گام برداشته اند، به مراتب بالاتر و عالیتر دست یابند .
ارتقای سطح کیفی وِیژه برنامه های مذهبی - فرهنگی 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک با اشاره به در پیش بودن ایام پرفیض اعتکاف، عنوان کرد : به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیش از 17 سال از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کشورمان می گذرد و بحمدالله هر سال نیز با استقبال بیشتری از سوی مردم به ویزه نسل جوان مواجه می شود .
این مسئول از حضور هزار و 800 نفری معتکفان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال این مراسم مصادف با روزهای 23 الی 25 اردیبهشت ماه جاری است و با توجه به این آمار و پیش بینی افزایش آن، 12 مسجد در نقاط مختلف شهرستان قرچک پذیرای معتکفان خواهد بود .
وی افزود: افزود: در این مساجد برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی نظیر حلقه های معرفتی و صالحین، انس با قرآن، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی، مشاوره های دینی، جلسات تدبر در قرآن، مولودی خوانی و اهدای جوایز در نظر گرفته شده و تلاش داریم سطح کیفی این برنامه های معنوی نسبت به سنوات گذشته بالاتر و بهتر باشد .
ترویج فرهنگ اعتکاف؛ گامی بلند در تحقق بخش فرهنگی شعار سال 
در ادامه جلسه نیز علی صادقی با اشاره به نامگذاری مدبرانه رهبری در سالجاری، دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را عامل موثری در استقلال و خودکفایی جوامع برشمرد و اظهار داشت: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب، با استفاده از دو ابزار اقتصاد و فرهنگ در پی آسیب زدن به این نظام و مملکت بودند اما بحمدالله با درایت رهبری، هوشیاری مردم و اتحاد ملی هیچگاه به اهداف شوم خود نرسیدند .
فرماندار قرچک تحریمهای ناعادلانه و جنگ نرم و رسانه ای را دو مولفه اصلی توطئه های اقتصادی و فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی دانست و گفت: در کنار همت مضاعف مردم و مسئولین در حوزه اقتصاد، توجه به فرهنگ و فرهنگسازی نیز امری ضروری است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده و در سالجاری نیز به عنوان نقشه راهی برای مسئولین تعیین کرده اند .
این مسئول به تاثیرات معنوی برگزاری مراسم اعتکاف در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: ترویج روحیه معنوی و مذهبی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان از جمله مزایای این سنت حسنه است که با پاکسازی روح و دل، زمینه را برای خودسازی و تعالی فراهم می آورد .
وی تاکید کرد: باید با فرهنگسازی مناسب، اینگونه مراسم معنوی را به سویی هدایت کرد تا نسل جوان ما را که در معرض تهاجم دشمن قرار دارند، از آسیبها و فتنه ها حفظ کند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۲:۰۷
مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید