اخبار

کانون مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی کشور است

امام جمعه آرادان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را گسترده ترین شبکه فرهنگی نظام دانست و گفت: این کانون ها در تحقق شعار سالجاری نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا صبح چهارشنبه در نشستی با مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، در محل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آرادان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد را گسترده ترین شبکه فرهنگی نظام دانست و اظهار داشت: کانون های مساجد در تحقق شعار سالجاری نقش بسیار مهمی دارند که برای رسیدن به این مهم باید تدبیری اساسی در برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه هدف از تشکیل کانون های مساجد تأمین نیازهای معنوی جامعه و تغذیه کننده جوانان و نوجوانان است، خواستار جذب حداکثری این قشر جامعه به طور وسیع شد.
امام جمعه آرادان ضمن یادآوری اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب و مجموعه نظام سلطه، جنگی تمام عیار بر علیه نظام مقدس اسلامی آغاز کرده اند، افزود: آنان تمامی تلاش خود را برای فلج کردن اقتصاد ایران از طریق اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی بکار بسته اند.
شریفی نیا همچنین با تاکید بر اینکه کاملا واضح و روشن است که انقلاب ایران از بنیان های فکری اسلام ناب محمدی شکل گرفته است، گفت: این انقلاب از نظر فرهنگی نیز مورد هجمه معاندان قرار دارد و تمامی هدفشان این است تا مردم و مسئولان را از بدنه اسلام و انقلاب جدا کنند.
مساجد مرکزی مهم برای ترویج ارزش ها هستند 
فرماندار شهرستان آرادان نیز مساجد را مرکزی مهم برای ترویج ارزش ها ذکر کرد و افزود: باید با فعالیت بیشتر و منسجم تر در کانون های فرهنگی مساجد شاهد ارتقاء زیربنای فرهنگی شهرستان باشیم.
سعید افشار نادری گفت: رونق گرفتن فعالیت های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اعتلای فرهنگ غنی اسلامی است.
وی مدیران کانون های مساجد شهرستان آرادان را به تلاش برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد و شرکت در برنامه های فرهنگی و نمازهای جماعت فراخواند و از آنها خواست تا ضمن اهتمام به توسعه بحث نشاط معنوی در بین اعضای کانون ها، برای احیا و تقویت فعالیت های فرهنگی هنری مساجد نیز برنامه ریزی کنند.
مقابله با شبیخون فرهنگی مهم ترین فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است 
مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، گفت: مهم ترین فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد، مقابله با شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام محمد رضا حدادیان با اشاره به برنامه های اوقات فراغت اظهار کرد: ارائه الگوهای عملی اثرات مثبت گذران اوقات فراغت در سلامت جسم و روح و افزایش بهره وری، کنترل و ارزیابی کیفی برنامه های اجرا شده سال های گذشته در زمینه اوقات فراغت، استفاده از شیوه های جدید آموزشی به ویژه بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در گسترش اوقات فراغت و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی مستمر در زمینه شیوه ها و الگوها و محتوای اوقات فراغت از برنامه های اصلاح نگرش و فرهنگ سازی است.
وی، سپری کردن اوقات فراغت در مسجد، پایگاه عبودیت و انسانیت را مطلوب توصیف کرد و افزود: مسئولان مساجد به ویژه هیئت امنا باید تدابیری اتخاذ کنند که تمام اقشار به این اماکن جذب شوند و اوقات فراغت خود را به فراغ خاطر در مساجد پر سازند.
حضور جوانان علاقه مند در کانون های مساجد دارای دستاوردهای بسیار مفیدی است 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرادان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جذب جوانان و تربیت نیروهای متعهد و با ایمان، مسجد را مهم ترین پایگاه عقیدتى، فکرى و معنوى اسلام و مأمن دلباختگان حق و فضیلت عنوان کرد.
جویا با بیان اینکه حضور جوانان علاقه مند در کانون های مساجد دارای دستاوردهای بسیار مفیدی است که زمینه اشاعه فرهنگ دینی را برای جوانان فراهم کرده است، افزود: توجه و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد می تواند گامی مهم در مقابل تهاجم فرهنگی و آموزش شیوه های مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن به جوانان باشد.
وی در خاتمه اضافه کرد: برگزاری کلاس های قرآنی، هنری، ورزشی و علمی از مهم ترین محورهای فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هر کانون با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، در طول سال به ویژه در اوقات فراغت این نوع کلاس ها را برگزار می کند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۲:۳۳
مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید