اخبار

تدوین منشور فعالیت های فرهنگی شرق تهران با رویکرد مسجد محوری

:با حضور جمعی از علمای برجسته، منشور فعالیت های فرهنگی شرق تهران با رویکرد مسجد محوری و تقویت بنیان فکری جوانان و نوجوانان نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) تدوین شد.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، با حضور جمعی از علمای برجسته، منشور فعالیت های فرهنگی شرق تهران با رویکرد مسجدمحوری و تقویت بنیان فکری جوانان و نوجوانان نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) تدوین شد.
 در این جلسه، حجت الاسلام جلالی خمینی، امام جماعت 
مسجد احمدیه نارمک با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ الهی و اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هنگامی اثر بخش و کارآمد در جامعه شهری خواهد بود که با نیت الهی و خیر خواهانه باشد.
وی با اشاره به تدبیر دکتر طلوعی شهردار منطقه 8 در مشارکت علما در جهت تعیین نقشه راه در مسیر فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: با توجه به هرم سنی جهت جامعه شهری شرق تهران، برنامه هایی با رویکرد دینی و اسلامی جهت جوانان و نوجوانان بسیار ضروری می رسد.
وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: توجه به مفاهیم و فرهنگ قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) می تواند نقش تاثیر گذاری در تربیت نوجوانان و نو نهالان داشته باشد.
همچنین حجت الاسلام صادق زاده، امام جماعت مسجدجامع نارمک در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی در حوزه فرهنگی نسل پویای جامعه است؛ اظهار داشت: بایستی با توجه به گروه سنی و ذائقه فرهنگی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان نسبت به برنامه ریزی و تدوین برنامه فرهنگی اقدام کرد.
وی نقش طلاب و جامعه دانشگاهی را بسیار ضروری خواند و گفت: باید از توانمندیهای علمی طلبلاب و جامعه دانشگاهی شرق ترهان بتوانیم گام های اثر بخشی را در جهت تقویت بنیان های فکری نسل پویای جامعه بر داریم .

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۹:۳۶
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید