اخبار

احداث مساجد بدون هدف مقدس، حرکتی ارزشی نیست

امام جمعه مشهد مساجد را پایگاه دفاع از دین در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن دانست.

به گزارش پرتال مرکز امور مساجد، آیت الله سیداحمد علم الهدی امروز چهارم اردیبهشت ماه در مراسم کلنگ زنی مسجد سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: مسجد نوعی سنگر و پایگاه دفاع از دین در برابر ناههنجاری های فرهنگی و اخلاقی و تهاجمات دشمن است، مسجد پایگاه مبازره است. 
وی مساجد را کانون بنده سازی در راه خدا دانست و افزود: آبادگران مساجد از غیر خداوند نمی ترسند، آبادگران مسجد در آن سنگر پناه می گیرند و هیچ قدرتی نمی تواند به آنان گزندی برساند. 
علم الهدی با بیان اینکه مساجد باید مردمی باشند، خاطرنشان کرد: باید مدیر، سازنده و تامین کننده نیازهای آینده مساجد خود مردم باشند. 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: مساجد نباید مبتنی بر خشت و گِل باشد بلکه باید مبتنی بر یک انگیزه، ایده و هدف باشد؛ احداث مساجد بدون انگیزه یا هدف مقدس، یک حرکت ارزشی نیست، هدف آبادسازی مسجد است و نه فقط بنای آن، هدف گذاری برای بنای مسجد مهم است و اگر این هدف گذاری بر یک اصل و مبنای صحیح ارزشی استوار نباشد و فقط نیت ما احداث بنایی به نام مسجد باشد، این امر کفایت نمی کند. 
وی ادامه داد: ممکن است مسجد را شهرداری مشهد، آستان قدس یا نهادهای دیگر احداث کنند اما مسجد باید به صورت یک منفعت عام باشد و برکت آن همه را فرا بگیرد. 
احمد محبی، شهردار منطقه 7 مشهد در این مراسم اظهار کرد: مسجد سیدالشهدا(ع) دومین مسجدی است که در راستای تحقق نهضت مسجدسازی و احداث 110 مسجد امروز در مشهد کلنگ زنی شد. 
وی با بیان اینکه این مسجد با مساحت 670 مترمربع در چهار طبقه و با اعتباری بالغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان بنا خواهد شد، افزود: تاکنون شهرداری مشهد مبلغ 100 میلیون تومان برای ساخت این مسجد اختصاص داده است. 
محبی خاطرنشان کرد: زمین این مسجد به مبلغ 160 میلیون تومان از آستان قدس رضوی خریداری شده است. 
مسجد سیدالشهدا(ع) در بلوار صبا واقع در منطقه 7 شهرداری مشهد احداث خواهد شد.

۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۰:۰۰
ایسنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید