اخبار

تاثیر نقش مکبّری در شکل گیری شخصیت دینی کودکان از زبان حجت الاسلام و المسلمین بصیری

تاثیر نقش مکبّری در شکل گیری شخصیت دینی کودکان از زبان حجت الاسلام و المسلمین بصیری
مدیر مساجد ناحیه شهید بهشتی(ره) با تاکید بر اهمین جایگاه مکبری در جذب کودکان و نوجوانان از متولیان مساجد خواست تا به ارتقای این نقش در مساجد توجه ویژه ی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری، مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) در گفتگو با خبرنگار پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره جایگاه مکبری در شکل گیری شخصیت مذهبی کودکان و نوجوانان، با تاکید بر اهمیت جذب کودکان و نوجوانان در مسجد، گفت: انسانی که متولد می شود تا زمانی که از دنیا می رود، در میان همه نیازها یک نیاز بسیار مهم و تاثیر گذار در حوزه  شخصیتی دارد، و آن هم اصل توجه است.

وی افزود: اگر این اصل روانشناسی که خداوند در انسان به ودیعه نهاده است با غالب های تعیین شده از جانب شرع و عرف پر نشود یقینا دیگران جایگزینی برای آن ارائه خواهند کرد.

مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) با اشاره به اینکه یکی از راه های رشد ارزش های دینی در کودکان و نوجوانان تقویت جایگاه مکبری است، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان در این جایگاه با تمام وجود حس می کنند که رکوع و سجود نمازگزاران با ندای آنها تحقق پیدا می کند و در نتیجه به خودشان می بالند و این امر موجب می شود کودکان از انحرافات دور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری ادامه داد: اگر نقش مکبری با بستر سازی منطقی در هر مسجد سامان بیابد می تواند نقش مهمی در جذب و تقویت حضور کودکان و نوجوانان در مسجد داشته باشد.

وی با تاکید بر آثار و برکات حضور کودکان در مسجد تصریح کرد: جایگاه مکبّری، کودکان را از آنچه با فرهنگ مسجدی منافات دارد دور می سازد و تاثیر به سزایی در گفتار و اعمال آنها خواهد داشت.

مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت این نقش در تعالی کودکان، از متولیان مساجد خواست در سالی که به نام مسجد، کودکان و نوجوانان نامگذاری شده به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۵:۲۳

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید