اخبار

حجت الاسلام و المسلمین عباسی: همراهی و سازگاری راز تقویت حضور کودکان در مسجد است

حجت الاسلام و المسلمین عباسی: همراهی و سازگاری راز تقویت حضور کودکان در مسجد است
مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن تاکید بر لزوم همراهی با کودکان و نوجوانان در مسجد، گفت: بزرگترهای مسجد نباید همان انتظاری را که از یکدیگر دارند از کودکان و نوجوانان داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد در گفتگو با خبرنگار پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه کودکان و نوجوانان ذهن لطیف و خلاقی دارند، گفت: طبق رهنمودهای اسلامی و روایات نقل شده از اهل بیت(ع) اگر فعالین و متولیان مسجد می خواهند از حضور کودکان و نوجوانان در مسجد بهره کافی ببرند باید خود را با افکار و شخصیت آنها سازگار کنند و به قول معروف خودشان را در عالم آنها قرار دهند تا بتوانند درکشان کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مسجد باید با در نظر گرفتن این موضوع با کودکان برخورد شود، افزود: بزرگترهای مسجد نباید همان انتظاری را که از یکدیگر دارند از کودکان و نوجوانان داشته باشند. مدیران مسجد به خصوص ائمه محترم جماعات باید با درک این موضوع به خاطر داشته باشند که حضور کودکان و نوجوانان در مسجد لطافتی در مسجد ایجاد می کند که فضا متحول می شود.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن توضیح این نکته که اگر میخواهیم حضور کودکان و نوجوانان در مساجد را پررنگ کنیم باید بسترهای لازم فراهم شود، تصریح کرد: یک مسجد پرشور و فعال قطعا به حضور کودکان و نوجوانان نیازمند است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون کمرنگ شدن جایگاه مکبری به عنوان یکی از عوامل جذاب برای کودکان و نوجوانان در مساجد، با اشاره به اینکه نباید از این فرصت طلایی برای تقویت حضور کودکان در مسجد غافل شد، گفت: تکبیر گویی، با تلاوت امام جماعت هنگام نماز و حتی استفاده از میکروفن های یقه ای منافاتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد: بنده بارها مشاهده کرده ام که تکبیر گویی چه انگیزه ای برای کودکان در مسجد ایجاد می کند و باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را برد و با برنامه ریزی امکان حضور همه کودکان و نوجوانان علاقه مند در این جایگاه فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در روایات آمده است بعد از امام جماعت، مکبّر دومین مقام را از نظر حرمت و قداست است و هیچ اشکالی وجود ندارد که این جایگاه را به کودکان و نوجوانان اختصاص دهیم.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه باید مسجد محوری را در محلات زنده کنیم، تحقق این امر را مستلزم اهمیت دادن به مساجد عنوان کرد، و با بیان اینکه باید تمام امکانات ورزشی و تفریحی در کنار مساجد در نظر گرفته شود، اضافه کرد: در این صورت کودکان در کنار ورزش و تفریح به برپایی نماز و فعالیت های فرهنگی نیز می پردازند.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید