اخبار

همایش تجلیل از فعالان قرآنی به همت کانون های مساجد بندرعباس

همزمان با ماه مبارک رمضان، برای اولین بار همایش تجلیل از فعالان قرآنی به همت دبیرخانه کانون های مساجد در بندرعباس برگزار شد که به تبع آن، این برنامه هم اینک در سطح کانون های استان در حال اجراست.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد،همزمان با ماه مبارک رمضان امسال، برای اولین بار همایشی با هدف تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی به همت دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در بندرعباس برگزار شد که به تبع آن، این برنامه هم اینک در سطح کانون های سراسر استان در حال اجراست.


این همایش پنجشنبه دوم مرداد ماه جاری با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد و جمعی از فعالان و خادمان قرآنی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس برگزار شد.
 

در هفته جاری نیز چهار همایش دیگر نیز در شهرستان قشم، شهرستان میناب، بخش بنذرک و شهر فین به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار و از نخبگان، فعالان و خادمان قرآنی تجلیل به عمل آمد.
 

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان، نهادینه کردن فرهنگ قدردانی از فعالان و خادمان قرآنی و معرفی الگوهای قرآنی به جامعه را از اهداف برگزاری این همایش ها دانست و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و فراهم نمودن زمینه انس و الفت اقشار مختلف مردم با کلام وحی از دیگر اهداف این طرح است.
 

وی افزود: در این همایش ها از فعالان و خادمان قرآنی شامل قاریان طرح تلاوت نور، مفسرین طرح تفسیر روزانه(ائمه جماعات مساجد)، اساتید جلسات سنتی قرآن، مدیران کانون های تخصصی قرآن و خانه های نور فعال و تعدادی از نخبگان و فعالان قرآنی تجلیل می شود.
 

مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان ادامه داد: طرح تلاوت نور که مبتکر آن ستاد عالی کانون های مساخد کشور و در استان دبیرخانه کانون مساجد است، به منظور انس عموم مردم با این کتاب عظیم الشان انجام شده و بیش از یک هزار مسجد در این طرح شرکت داشتند.
 

پهلوانی با اعلام اینکه مقام معظم رهبری نیز یکی از راه های ترویج فعالیت های قرآنی را تجلیل از قهرمانان این حوزه می دانند، یادآور شد: فعالان قرآنی مساجد سرمایه های معنوی استان هستند که جامعه را به سوی رستگاری و سعات هدایت می کنند و تجلیل از این عزیزان کوچکترین کاری است که با هدف نهادینه کردن سنت شکرگزاری و قدردانی در بین آحاد جامعه برگزار می شود. 
 

وی اجرای طرح تلاوت نور، اجرای طرح قرآنی 1448 و برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان را از مهمترین فعالیت های قرآنی دبیرجانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان اعلام کرد.

۶ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۸:۳۶
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید