اخبار

۱۴۰۰ مسجد در گلستان شناسنامه‌دار شد

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از شناسنامه دار شدن ۱۴۰۰ مسجد در سراسر استان خبر داد.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‎الاسلام والمسلمین علی خیرخواه ظهر در گردهمایی علما و نخبگان اهل‎سنت گلستان اظهار کرد: این وحدت در استان گلستان در 35 سال انقلاب اسلامی وجود داشته به صورتی که در استان های دیگر کمتر شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: باید افتخار کنیم در استان گلستان وحدت، همدلی و یکپارچگی وجود دارد و همین وحدت گلستان را از سایر استان ها متمایز کرده است.

خیرخواه با بیان اینکه دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها متولی امور اهل سنت و اقوام هستند، افزود: از سال 1386 به دستور شورای عالی انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری دفاتر نمایندگی ولی‎فقیه در امور اهل‎سنت در استان‎ها شکل گرفت.

وی اظهار کرد: با گذشت چندین سال از تقویت و تجهیزات دفتر نمایندگی ولی فقیه شاهد حمایت‎های اقشار و اقوام مختلف در استان گلستان هستیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: امروزه در استان گلستان با تدابیری که از سوی مسئولان استانی وجود دارد و همراهی و هماهنگی خوبی را با دفاتر نمایندگی ولی‎فقیه در امور اهل سنت شاهد هستیم.

وی یکی از مزیت های این دفاتر را شکل گیری و سامان دهی مدارس عنوان کرد و افزود: 105 مدرسه زیرپوشش دفتر نمایندگی قرار دارد و در استان های گلستان، گیلان، مازندران و اردبیل را زیر پوشش خود قرار داده است.

خیرخواه گفت: یک‎هزار و 400 مسجد در استان گلستان شناسنامه دار شده و  مکان‎یابی دقیق این مساجد در سیستم دفتر نمایندگی مشخص شده و قابل بررسی و شناسایی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: در موضوع آموزش کارهای خوبی را انجام داده ایم و سال گذشته در آزمون تعیین سطح روحانیون و مدرسان 160 نفر از علما شرکت و درصد بالایی موفق به کسب مدرک شدند.

وی اظهار کرد: در تعیین سطحی که به تازگی در تهران برگزار شد گلستان با بیشترین درصد بالاترین رتبه قبولی را در کشور به خود اختصاص داده است.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۳ ۲۱:۵۶
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید