اخبار

احداث مسجد در طرح‌های مسکن مهر البرز متناسب با نیاز مردم نیست

احداث مسجد در طرح‌های مسکن مهر این استان بر اساس نیاز مردم و تعداد واحدهای مسکونی نبوده و این امر رضایت‌بخش نیست.

 به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعود امروز اظهار داشت: ایران اسلامی به دلیل اعتقادات و باورهای عمیق مذهبی ملت ایران، همواره در معرض تهدید و دشمنی و کینه دشمنان اسلام و انقلاب بوده است.

 

 

وی تصریح کرد: اگر ملت ایران توانستند در طول تاریخ برابر قدرت‌های زورگو و دشمنان خود ایستادگی و مقاومت کنند، به دلیل اعتقادات و باورهای ایمانی آنها و هدایت مدبرانه مرجعیت معظم شیعه است.

 

این مسئول افزود: دشمنان اسلام و انقلاب نیز این امر را به خوبی درک کرده و به همین دلیل تمام توان خود را برای دور کردن نسل جوان از مراکز دینی و معنوی متمرکز کرده‌اند.

 

مسعودی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه سنگر مساجد در برابر حملات ناجوانمردانه دشمنان سقوط نکرده است، گفت: برای اینکه بتوانیم از اصول و باورهای خود به درستی حفاظت و حراست کرده و اسیر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان نشویم، باید بیش از هر زمان دیگر برای جذب نسل‌های سوم و چهارم انقلاب به سنگر مساجد تلاش کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز جزو مناطق مهاجرپذیر است، گفت: باید مسئولان به صورتی برنامه‌ریزی کنند که با توجه به میزان جمعیت و نیاز مردم در استان البرز مسجد احداث شود.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 900 مسجد در این استان فعال است، گفت: این تعداد مسجد جوابگوی نیاز مردم به ویژه نسل جوان مشتاق و علاقمند برای مشارکت در فعالیت‌های معنوی و مذهبی با محوریت و مشارکت مساجد نیست.

 

مسعودی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما مربوط به طرح‌های مسکن مهر است که متاسفانه به نسبت احداث واحدهای مسکونی، مسجد در این طرح‌های پیش‌بینی و احداث نشده است.

 

وی در پایان اعلام کرد: احداث مسجد در طرح‌های مسکن مهر رضایت‌بخش نیست و امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مرتبط برای رفع این دغدغه مهم چاره‌اندیشی کنند.

 

۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۸:۲۸
فارس |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید