اخبار

«زیرسایه خورشید» در مسجد امام رضا(ع) بجنورد

همزمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز میلاد شمس الشموس، جشن بزرگ زیرسایه خورشید در مسجد "امام رضا(علیه السلام)" بجنورد برگزار می شود.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، اصغر لنگری، دبیر اجرایی ستاد هفتمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید در خراسان شمالی  گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، خراسان شمالی از "13لغایت 16 شهریور" میزبان کاروان خادمان حرم امام رضا(علیه السلام) است که در این مدت برنامه های فرهنگی بسیاری با حضور آنان برگزار می شود.

 

وی، مهم ترین برنامه این کاروان را حضور در جشن بزرگ مردمی زیرسایه خورشید اعلام کرد و گفت: این برنامه جشن و سرور پنج شنبه سیزدهم شهریور پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در محل مسجد امام رضا(علیه السلام) بجنورد و با حضور پرشور مردم برگزار می شود.

 

لنگری، سخنران این مراسم را "حجت الاسلام حسین حلوائیان" کارشناس مسائل مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه معرفی کرد.

 

وی مدت حضور این کاروان در استان را چهار روز اعلام کرد و اظهارداشت: دیدار با ائمه جمعه، خانواده شهدا، عیادت از بیماران، بازدید از کانون اصلاح و تربیت و حضور در جشن های مردمی زیر سایه خورشید از جمله برنامه های خدام رضوی در استان است.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری علامه امینی(ره) بجنورد حضور در حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن جعفر(علیه السلام) و گلباران مزار شهدا، دیدار با زندانیان زندانهای بجنورد، شیروان و اسفراین، دیدار با معلولان ذهنی مرکز امید و تکتم و دیدار با کودکان بی سرپرست را به دیگر برنامه های تدوین شده این چهار روز افزود.

 

لنگری با اشاره به دلایل موفقیت جشن های زیر سایه خورشید به عنوان یکی از ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت، بیان کرد: مهم ترین دلیل موفقیت،  تدابیر مناسب در اجرای برنامه ها و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت رضا(علیه السلام) است.

 

دبیر اجرایی ستاد هفتمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی، ایام دهه کرامت را سراسر دربردارنده فضایل اخلاقی و انسانی دانست و بر برنامه ریزی درست و بهره مندی از ظرفیت های این دهه تأکید کرد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۰۹
شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید