اخبار

راه اندازی نخستین مرکز وقفی حفظ قرآن در مسجدالاقصی

نمایندگان وزارت اوقاف فلسطین و انجمن جهانی حفظ قرآن دیروز، ۷ مهر، توافقنامه همکاری به منظور راه اندازی نخستین مرکز وفقی حفظ قرآن در مسجدالاقصی امضا کردند.

به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا)، شیخ یوسف ادعیس، وزیر اوقاف فلسطین و عبدالله بن علی بصفر، دبیرکل انجمن جهانی حفظ قرآن این توافقنامه را در مکه مکرمه امضا کردند.
به موجب این توافقنامه، انجمن جهانی حفظ قرآن از طرح راه اندازی مرکز وقفی قرآن در مسجدالاقصی حمایت مالی خواهد کرد و ضمن نظارت بر عملکرد کارکنان و نیروی انسانی این مرکز، حقوق آنان را نیز پرداخت خواهد کرد.
وزیر اوقاف فلسطین اظهار کرد: اجرای این طرح در مبارزه با تلاش های اشغالگران به منظور تقسیم مسجدالاقصی مؤثر خواهد بود و به گشایش مراکز جدید حفظ قرآن در استان های مختلف فلسطین منجر می شود.
وی در ادامه شرح مفصلی از وضعیت انسانی دشواری که شهر قدس و ساکنانش با آن مواجه هستند و تلاش های مداوم اسرائیل برای یهودی سازی این شهر و تبدیل آن به شهری یهودی ارائه داد.
ادعیس تأکید کرد: شرایطی که مسجدالاقصی با آن مواجه است، نیازمند یکپارچه کردن همه تلاش های عربی و اسلامی در راستای حمایت از این مسجد و فلسطینیانی است که در آن تردد کرده و حضور می یابند.

۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۰
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید