اخبار

آمادگی پارلمان اسرائیل برای رای گیری درباره طرح تقسیم مسجد الاقصی

برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تصمیم دارد ماه آینده درباره طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی رأی گیری نماید.

 به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، برخی منابع صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش دادند که کنست تصمیم دارد ماه آینده درباره طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین یهودیان و مسلمانان رأی گیری نماید و در صورت تصویب این طرح به یهودیان برای به جا آوردن آئین تلمودی در مسجد الاقصی اجازه داده خواهد شد.

 

در این طرح همچنین بر ممنوعیت برگزاری تظاهرات ها و تجمع های اعتراض آمیز در مسجد الاقصی تاکید شده است.

موافقت شهرداری قدس با احداث 71 واحد مسکونی

شهرداری قدس اشغالی با احداث 71 واحد مسکونی جدید در شهرک «هار حوما» واقع در جبل ابو غنیم در جنوب قدس شرقی موافقت کرد.سایت اسرائیلی «واللا» گزارش داد که موافقت شهرداری قدس با ساخت این واحدها در حالی است که اسرائیل از ماه گذشته به دنبال موافقت با احداث 2600 واحد مسکونی در شهرک «غفعات همتوس» در بیت صفافا، با انتقادات شدید مواجه است.

شهرداری قدس روز گذشته ضمن موافقت با ساخت این واحد ها تاکید کرد که ساخت و سازها در قدس ادامه خواهد داشت و هر هفته مجوز ساخت ده ها واحد مسکونی صادر خواهد شد.

شهرک نشینان چند منزل جدید فلسطینان را اشغال کردند

شهرک نشینان صهیونیست بامداد امروز دوشنبه نیز یک ساختمان مسکونی شامل چند واحد آپارتمانی، یک قطعه زمین و یک منزل دیگر در منطقه «بطن الهوی» واقع در شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی را تحت حمایت نیروهای اسرائیلی، اشغال کردند.

اهالی این منطقه گفتند که این دو ساختمان متعلق به دو خانواده به نام های الرجب و القواسمی است.

تاکید حماس بر لزوم مراجعه تشکیلات رام الله به دادگاه های بین المللی

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در کرانه باختری از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا برای محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر قدس به خاطر جنایاتشان علیه ملت فلسطین به دادگاه های بین المللی مراجعه کند.

یک مقام ارشد این جنبش گفت که اقدام شهرک نشینان صهیونیست به زیر گرفتن ایناس خلیل و تولین عصفور با خودرو در راستای تداوم جنایات دشمن صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی قابل تفسیر است.

حسام بدران در ادامه سخنان خود تاکید کرد که این جنایت یک اقدام کاملا عامدانه می باشد.

وی تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین با خودداری از مراجعه به دادگاه های بین المللی جهت مجازات سران تل آویو، رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان اسرائیلی را به ارتکاب این جنایات وادار می سازد.

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد: سکوت جامعه بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به این رژیم اجازه می دهد تا به جنایاتش ادامه دهد.

بدران خاطرنشان ساخت: مقاومت تنها گزینه ای است که شهرک نشینان صهیونیست را از نزدیک شدن به مناطق فلسطینی در کرانه باختری باز می دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی حماس در شهر رام الله گفت که اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست از کشتار کودکان فلسطینی لذت می برند.

سائد ابوالبهاء افزود: خون فلسطینیان که همواره بر روی زمین جاری می شود نشان می دهد نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست دو روی یک سکه هستند و به خون کودکان فلسطینی تشنه می باشند.

وی یادآور شد: خون کودکان فلسطینی مشعل فروزان و چراغ راه آزادی فلسطین خواهد شد.

 

دعوت مصر از هیأت های فلسطینی و اسرائیلی برای ازسرگیری مذاکرات

مصر از هیأت های فلسطینی و اسرائیلی برای برگزاری دومین دور مذاکرات غیر مستقیم در قاهره در هفته آینده دعوت بعمل آورد.

«قیس عبد الکریم» عضو هیأت فلسطینی در این باره گفت که دستور کار این جلسه از سوی طرف مصری پیشنهاد شده و شامل همه مواردی است که هیأت فلسطینی در جلسه گذشته مطرح کرده بود و از جمله آن بندر، فرودگاه، اسرا و تسهیل در امر بازسازی نوار غزه است.

یک مسئول سیاسی اسرائیل نیز تصریح کرد که اسرائیل پیش بینی می کند مذاکرات دشواری با فلسطینیان در قاهره خواهد داشت و این در حالی است که اسرائیل همچنان با درخواست فلسطینیان برای ایجاد بندر در غزه مخالفت می کند و گروه های فلسطینی نیز درخواست اسرائیل برای خلع سلاح را رد کردند.



۲۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۸:۳۳
تسنیم |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید