اخبار

چهارمین نشست ستارگان محراب به یاد رئیس مجلس خبرگان/ آیت الله موحدی کرمانی: آیت الله مهدوی کنی همیشه همراه امام بود

چهارمین نشست ستارگان محراب به یاد رئیس مجلس خبرگان/ آیت الله موحدی کرمانی: آیت الله مهدوی کنی همیشه همراه امام بود
در چهارمین نشست گرامی داشت ائمه جماعات مفاخر استان تهران (ستارگان محراب) بزرگداشت مرحوم آیت الله مهدوی کنی به همت مرکز رسیدگی رسیدگی به امور مساجد در مسجد جلیلی برگزار شد.
به گزارش محراب (پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد) آیت الله موحدی کرمانی، امام جماعت موقت تهران شامگاه سه‌شنبه در همایش بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی که در مسجد جلیلی و با حضور جمع کثیری از علاقه مندان به آیت الله مهدوی کنی برگزار شد، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی عالم ربانی و بزرگواری بود که ضمن همراهی با امام خمینی در مبارزه، به منویات ایشان پاسخ مثبت می‌داد.

جلیلی2

وی با بیان اینکه انبیاء الهی از سوی خداوند آمدند تا راه و روش زندگی را به انسان‌ها نشان دهند، گفت: خدمات انبیاء به انسان‌ها بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها آموختن کرامت انسانی به انسان‌ها بود. 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انبیاء به مردم آموختند که کرامت داشته باشند. انبیای الهی به انسان‌ها آموختند که بالاترین مخلوق الهی است و باید به سوی تعالی حرکت کند.
وی گفت: این نکته مهم است که امروز انبیاء الهی در بین مردم نیستند پس چه کسی هدایت مردم را بر عهده دارد. همان گونه که در گذشته گرفتاری، جهل و نادانی بوده امروز هم در بین مردم این گرفتاری‌ها وجود دارد. برای خروج مردم از ظلمات، افرادی همچون علمای دین اسلام باید به مردم کمک کنند. ائمه به ظاهر در بین مردم نیستند و حضرت مهدی هم که در پرده غیبت است. پس مردم باید برای رسیدن به تعبیر قرآن به سمت عالمان دین اسلام بروند.
آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: عالم ربانی باید بداند که جایگاهش کجاست و در چه جایی قرار دارد. رمز عزت و سعادت و خوشبختی مردم نیز بر تمسک به عالمان است. معرفت آن‌ها نشأت گرفته از پیامبران و ائمه معصومین (ع) است و به همین دلیل آن‌ها وارثان انبیاء محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: آیا فرد دیگری غیر از حضرت امام راحل می‌توانست مردم را از چنگال ظلم و ستم و طاغوت نجات داده و انسان‌ها را به عزت و عظمت رساند و امروز کیست که بعد از امام خمینی (ره) این راه را ادامه می‌دهد و همان عزت را تثبیت کرده، دست جانیان را از سر این کشور قطع می‌کند و با شجاعت در مقابل مستکبران جهان می‌ایستد و اینجاست که باید مردم قدردان باشند و برپایی جلساتی مانند مراسم بزرگداشت برای آیت‌الله مهدوی کنی (ره) بهترین نشانه قدردانی است.

جلیلی

وی با بیان اینکه افراد بسیاری در طول تاریخ بوده‌اند که ورودشان به روحانیت صادقانه بوده اما خروج‌شان صادقانه نبوده که در این میان هوای نفس منجر به انحراف آنها شده است، گفت: حضرت ابراهیم (ع) امتحانات متعدد و سختی را پشت‌سر گذاشت و مشخص شد که به تمام معنا صالح و شایسته است لذا لیاقت آن را داشت که تاج امامت را بعد از تاج نبوت بر سر بگذارد.
آیت‌الله موحدی کرمانی یادآور شد: شخصیت‌ها و چهره‌هایی بودند که در این مسیر موفق شدند چرا که ورودی صادقانه و خروجی نیز صادقانه داشتند و خداوند متعال هم به آنها کمک کرد، انسان‌هایی بودند که به مردم یاد دادند در مقابل طاغوت بایستند و یکی از این چهره‌ها آیت‌الله مهدوی کنی بود آنچه را که بنده عرض می‌کنم به چشم خود دیده‌ام و بر آن شهادت می‌دهم.
وی با اشاره به سابقه تشکیل «جامعه روحانیت مبارز» خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت مبارز تهران از لحظه‌ای که شکل گرفت در کنار امام راحل بود و فرامین و منویات ایشان را مو به مو اجرا می‌کرد، روحانیت مبارز، تشکّل ارزنده‌‌ای است که بازوی امام به شمار می‌رفت و ما نباید از این تشکّل‌های الهی غافل شویم. بنابراین بسیاری از کارها است که فرد به تنهایی نمی‌تواند آنها را انجام دهد اما در قالب تشکیل گروه می‌توان در آن زمینه موفق شد.
وی گفت: گروه جامعه روحانیت مبارز تهران جمع شدند تا در کنار امام باشند در این جامعه مبارز پربرکت، چند نفر به عنوان محور مطرح می‌شدند از جمله مرحوم شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت‌الله مهدوی کنی و آنچنان این تشکّل دینی و الهی موفق شد که در یک روز و در یک ساعت تمام ملت ایران فریاد مرگ بر طاغوت سر دهند که در انتها منجر به خروج طاغوت از ایران شد.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مرحوم مهدوی کنی بر این عقیده بود که انسان‌هایی را بسازد و در دانشگاه امام صادق (ع) به طور واقع، انسان‌هایی را ساخت که اکنون در مراکز مختلف مشغول خدمت هستند. همچنین نقطه اصلی فعالیت‌های آیت‌الله مهدوی کنی ولایت فقیه بود.
وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی در زمان حیات امام راحل و بعد از حیات ایشان ولایت و برائت را داشت و کوچکترین حرکتی که علیه امام بود را برنمی‌تافت. همچنین ایشان اخلاص داشتند و براساس آیات قرآن کریم کسی که وجودش مملو از اخلاص باشد زور شیطان به او نمی‌رسد.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: در روایات اسلامی آمده است که عمل کم اما با اخلاص بسی بالاتر از عمل بسیار اما بدون اخلاص است و شما باید اخلاص را در سیدالشهدا (ع) مشاهده کنید که تدبیر امام حسین (ع) همان تدبیر الهی است لذا در مقطع حساسی که به حضرت می‌گفتند هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و شما با یاران اندک نمی‌توانید بر سپاه یزید غلبه کنید اما امام به ندای الهی لبیک گفت و به کربلا آمد.
وی عنوان کرد:‌ زمانی که امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند و شاه رفتنی است! چه کسی می‌توانست با چنین جرأت و جسارتی صحبت کند چرا که آن زمان مردم بر این باور بودند تنها کاری که می‌توانند انجام دهند شعار دادن است و معنای واقعی عبودیت را متوجه نمی‌شدند و این فرهنگ را یک عالم ربانی به مردم یاد می‌دهد. از این رو شهادت و اسارت، دو تدبیر الهی است که امام حسین (ع) در حرکت از مدینه به سوی کربلا آن‌ها را به کار بست.
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: این جمله که می‌گوید «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» جمله بسیار زیبایی است؛ اسرا کار خودشان را در کربلا، کوفه و قصر یزید انجام دادند و بالاخره امام زین‌العابدین(ع) تیر خلاص را زد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین میرشاه ولد مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای تکریم و بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران‌،‌ سلسله نشست‌هایی را با نام ستارگان محراب تشکیل داده و از شخصیت‌های ارزشمند و بسیار بالایی در این راستا تجلیل کرده است.
وی ادامه داد: امشب افتخار داریم که مراسم بزرگداشتی را برای یکی از روحانیون که افتخار شیعه است، برگزار کنیم؛ انسانی که خودش را وقف خدمت به اسلام، امامت و ولایت کرد. مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی حدود دو دهه در مسجد جلیلی افتخار امام جماعتی را داشتند و توانستند در این جایگاه خدمات ارزشمندی داشته باشند. بنابراین مرکز رسیدگی به امور مساجد که از یادگارهای این عالم ربانی است برای تجلیل از مقام شامخ ایشان این نشست را برگزار کرد.
همچنین در این مراسم حاج علی انسانی به مداحی پرداخت و رونمایی از زندگی نامه مرحوم آیت الله مهدوی کنی بخش دیگری از این مراسم بود.

 

تگ عکس گزارش تصویری

۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۲۲:۱۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید