اخبار

طرح پیوند "مسجد، مدرسه و منزل دانش آموزان" در مدارس آبیک اجرا شد

با گنجاندن زنگ نماز در مدارس و اجرای طرح" پیوند مسجد، مدرسه و منزل" گامی برای تامین سلامت روانی دانش آموزان و مقابله با تهاجم فرهنگی در مدارس آبیک برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب به نقل از مهر، نقش مدرسه در پرورش دینى و بارورى روحیه اقامه نماز در دانش آموزان بر کسى پوشیده نیست، هر چند که متخصصان فن تعلیم و تربیت اسلامى معتقدند الگوى خواندن نماز اولین بار در خانه، آن هم از طریق والدین به فرزند ارائه مى شود اما با ورود کودک به مدرسه و تقارن حساس ترین زمان رشد و شکل گیرى باورهاى دینى وی با زمان تحصیل، ایجاب مى کند که نسبت به آموزش نماز به کودکان و نوجوانان در مدرسه توجه خاصى صورت گیرد.

آموزش نماز در مدرسه مى بایست مبتنى بر اصول علمى و متکى بر مبانى اسلامى باشد و به وسیله مربیان آگاه و آشنا با موضوع رشد نوجوانان اجرا شود از این رو لازم است برنامه آموزشی منسجم نماز براى دانش آموزان طراحى و تدوین شود که در آن ویژگیهاى خاص رشد کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد.

قزوین

طراحى یک برنامه آموزشى براى اقامه نماز نوجوانان مستلزم حمایت و توجه ویژه مسئولان است که خوشبختانه در شهرستان آبیک با همت و تلاش مسئولان بویژه اداره آموزش و پرورش زنگ نماز در برنامه مدارس گنجانده شده و طرح هایی نیز در راستای عمق بخشی به این فریضه مقدس در حال توسعه و اجراست.

طرح "سه میم" که از سه کلمه مسجد، مدرسه و منزل اقتباس شده از دیگر طرح های مهمی است که در مدارس شهرستان آبیک به صورت جدی دنبال می شود و در آن برنامه هایی برای پیوند عمیق تر دانش آموزان با فرهنگ اقامه نماز اجرایی می شود.

نماز حس برادری، وحدت و همکاری را تقویت می کند

امام جمعه شهر آبیک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نماز ستون دین، معراج مومن و کلید بهشت است و گنجاندن زنگ نماز در برنامه های دانش آموزان برای پرورش صحیح آنها بسیار تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: نماز موجب تقویت یاد خدا و آرمش روح و روان می شود و نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی تأکید کرد: برپایی نماز موجب تقویت وحدت در میان مسلمانان می شود و بهتر است نماز به صورت جماعت اقامه شود.

نماز، مهمترین عامل بازدارنده جوانان از انحراف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اظهارداشت: نماز در اسلام از جایگاه و اهمیت والایی برخوردار است و انجام این فریضه الهی بسیار توصیه شده است.

وی تصریح کرد: نماز برای رسیدن به آرامش روح و روان در بین جوانان بسیار اهمیت دارد و انجام این فریضه الهی وسیله اطمینان بخشی برای حل مشکلات همه اقشار جامعه است.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: با توجه به فعالیت های فرهنگی دشمنان نظام که به دنبال سست کردن اعتقادات جوانان است گنجاندن زنگ نماز در مدارس یکی از طرح های ارزشمند برای مقابله با نقشه دشمنان است.

این مسول یادآورشد: عمق بخشی به نماز در سطوح مختلف جامعه به ویژه در مدارس و اجرای جلسات گفتمان های دینی جامعه را به سمت سلامت روان پیش خواهد برد لذا مسئولان باید مجدانه در این مسیر حرکت کنند.

قزوین

طرح پیوند "سه میم" در مدارس شهرستان آبیک اجرایی می شود

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به حساسیت دوران مدرسه در شکل گیری باورهای دینی دانش آموزان، گنجاندن زنگ نماز در برنامه مدارس ضروری بود که خوشبختانه این امر محقق شده است.

مراد مرادخانی رحیم آبادی تصریح کرد: همه مدارس باید20 دقیقه زمان را در هر شیفت برای برپایی نماز جماعت اختصاص دهند و برای تعمیق بیشتر اذان ظهر را در مدرسه پخش کنند.

وی ادامه داد: یازده مدرسه در شهرستان آبیک دارای روحانی هستند و در سایر مدارس معاونان پرورشی در زمینه تعمیق مسائل دینی و پاسخ به سوالات دانش آموزان فعالیت می کنند.

این مسئول تأکید کرد: طرح پیوند" سه میم" از دیگر طرح های مهم در مدارس آبیک است که به دنبال یافتن راهکاری برای پیوند بیش از پیش دانش آموزان با این سه مرکز مهم است.

مرادخانی رحیم آبادی افزود: شرکت در نماز جمعه، آموزش عملی نماز ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، طرح تقلید و مرجع شناسی و برگزاری جشن عاطفه ها از دیگر برنامه های اداره آموزش و پرورش آبیک در مدارس است.

قزوین

این مسئول بیان کرد: با توجه به شرایط موجود جامعه اسلامى ایران و فشارهاى فرهنگى دشمنان اسلام، ضرورت احیاى اقامه نماز، آن هم به صورت ریشه اى و آموزش مدرسه اى، به عنوان یک مصونیت در برابر فرهنگ فساد، بیش از گذشته احساس مى شود به همین خاطر لازم است دست اندرکاران تعلیم و تربیت، شیوه هاى صحیح و متنوعی براى آموزش احکام اسلامى، بخصوص نماز بررسى و ابداع کنند و طرح آموزش و برپایی نماز در مدارس را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند تا ضمن مقابله با تهاجم فرهنگی این فریضه ارزشمند الهی در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۰۸:۰۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید