اخبار

پرفضیلت‌ترین جای مسجدالنبی را بشناسید

بسیاری از عمره‌گزاران ایرانی که وارد مسجدالنبی می‌شوند، در جوار قبر مطهر و منبر آن حضرت فرش سبز رنگی را مشاهده می‌کنند که با فرش‌های دیگر مسجد متفاوت است، ولی متأسفانه بسیاری از زائران در مورد مکانی که این فرش بر روی آن گسترده شده و دلیل انتخاب رنگ متفاوت برای آن چیزی نمی‌دانند.

این مکان که با فرش سبز رنگ مفروش شده است، «روضه نبوی» نام دارد، که در ناحیه جنوب شرقی مسجد(رو به سوی قبله) یعنی مسافت میان قبر پیغمبر(ص) و منبر آن حضرت است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است. در محدوده روضه، مرقد مطهر، منبر و محراب واقع است.

این مکان به دلیل روایتی که از حضرت رسول(ص) نقل شده دارای فضیلت زیادی است و نماز خواندن در این مکان بسیار توصیه شده است.

حضرت رسول(ص) در مورد این مکان فرمودند: «میان منبر و خانه من باغی است از باغ‏‌های بهشت» و چون این مکان قطعه‌ای از زمین بهشت است و روایات بسیاری داریم که پیامبر (ص) فرمود: «منبر من بر دری از درهای بهشت قرار دارد» لذا این محدوده با فضیلت‌ترین قسمت مسجدالنبی به شمار می‌رود.

این مکان اکنون با فرش سبز رنگ مفروش شده است و برای بانوان زائری که با محدودیت ورود به جوار قبر مطهر و منبر آن حضرت مواجه هستند، تنها همین نشانه سبز رنگ است که مشخص می‌کند روضه نبوی کجاست.

اگر چه اکنون بانوان زائر در مسجدالنبی فقط اجازه قرائت دو رکعت نماز را بر روی این فرش دارند و پس از اقامه نماز مسئولان مسجدالنبی به سرعت آنها را به بیرون راهنمایی می‌کنند، اما شش روز فرصت حضور در مدینه امکان حضور متعدد و زیارت حضرت رسول و قرائت نماز در باغی از باغ‌های بهشت را برای زائران فراهم می‌کند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۳۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید