اخبار

جشن تکلیف شیرین‌ترین خاطره معنوی است

امام جمعه شهر چغادک با بیان اینکه جشن تکلیف شیرین‌ترین خاطره معنوی است، افزود: در این آیین دانش‌آموزان درباره احکام نماز، انتخاب مرجع تقلید و واجبات دین مطالبی می‌آموزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید مجید موسوی صبح امروز در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی دبستان‌های شهر چغادک آغاز سن تکلیف را به آنها تبریک گفت و افزود: دانش‌آموزان دختری که به سن تکلیف رسیده‌اند باید این روز را اهمیت داده و قدر بدانند و این روز بزرگ را بخاطر بسپارند و نسبت به بخشش نعمت‌های خداوندی و توفیق حضورشان در جشن تکلیف را شکرگزار باشند.

موسوی اظهار داشت: روز رسیدن به سن تکلیف و برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر یکی از بهترین روزهای زندگی آنهاست. وی اضافه کرد: جشن تکلیف، جشن عبادت و بندگی انسان در برابر معبود هستی خود بوده و بهتر است دانش‌آموزان مکلف از همین ابتدای مسئولیت در برابر خداوند، با آگاهی و شناخت از نعمت‌های بی‌کران باری تعالی به تمامی احکامی که به‌واسطه قرآن از خداوند بر انسان است، پایبند باشند.

امام جمعه شهر چغادک با اشاره به اهمیت و قدر دانستن این روز توسط دانش‌آموزان دختری که به سن تکلیف رسیده‌اند، بیان کرد: دانش‌آموزان دختر این روز را بخاطر بسپارند و نسبت به بخشش نعمت‌های خداوندی و توفیق حضورشان در جشن تکلیف شکرگزار باشند.

موسوی به دانش‌آموزانی که رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند، خاطرنشان کرد: رعایت مسایل دینی و به پا داشتن نماز اول وقت را همواره سرلوحه کارهای خود قرار دهید تا خداوند نیز شما را یاری کند.

مام جمعه شهر چغادک به اهداف برگزاری این جشن در مسجد اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن تکلیف در مسجد و مصلی باعث ایجاد و ارتباط هر چه بهتر مکلفان با مسجد و نماز جمعه می‌شود. موسوی ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که در برگزاری مراسم همکاری کردند، تصریح کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان بوده و عمل به دستورات اسلام و قرآن برای همه امری ضروری است. وی با بیان اینکه جشن تکلیف شیرین‌ترین خاطره معنوی است، افزود: در این آیین دانش‌آموزان درباره احکام نماز، انتخاب مرجع تقلید و واجبات دین مطالبی می‌آموزند. اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری سرود دانش‌آموزی، نماهنگ، نمایش بهشت و جهنم و اهدای جوایز از دیگر بخش های این مراسم بود.

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر دبستان‌های شهر چغادک همه ساله با نظارت و مشارکت امام جمعه و ستاد نماز جمعه در مصلای این شهر برگزار می‌شود.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۴۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید