اخبار

کانون‌های مساجد بازوان فرهنگی و دینی در جامعه هستند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری به‌عنوان بازوان قوی فرهنگی و دینی در کنار مساجد محل جذب و گردهمایی جوانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(2 خرداد) در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از کانون‌های بخش میمه زرین‌آباد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز به بازوی قوی فرهنگی در مناطق مختلف تبدیل‌شده‌اند.

 

وی، بابیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌مثابه یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌روند، افزود: کانون‌های مساجد با حضور جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به امور فرهنگی و دینی مرکزی برای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی در کنار مساجد هستند.

 

چراغی پور، با اشاره به علاقه‌مندی و استقبال جوانان این استان از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ابراز کرد: در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان در تمام مساجد این مناطق ازجمله میمه زرین‌آباد و شهرستان مهران کانون‌های فرهنگی و هنری به همت جوانان و نوجوانان تأسیس و راه‌اندازی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت در سطح این کانون با عنوان آسمانی‌ها در سال جاری، یادآور شد: در طول برگزاری طرح اوقات فراغت در سطح کانون‌ها، برنامه مختلف و متنوعی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت اجرای می‌شود که مورداستفاده خیل عظیم نسل جوان در این کانون‌هاست.

 

وی، بابیان اینکه طرح اوقات فراغت در سطح 206 کانون فرهنگی و هنری در نقاط روستایی و شهری این استان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه طرح اوقات فراغت سال جاری با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است برنامه‌های کانون‌های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ و آموزش‌های قرآنی برگزار می‌شود.

 

چراغی پور، یادآور شد: در حال حاضر کانون 12 فرهنگی و هنری در مناطق مختلف زرین‌آباد فعالیت می‌کنند که این کانون‌ها با همکاری و همیاری مسئولان کانون‌ها، هیئت‌امنای مساجد و بسیج مقاومت به مراکزی مهمی در راستای فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مناسبت‌های دینی و ملی تبدیل‌شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه بازدید از سطح کانون‌های مساجد در طول سال صورت می‌گیرد، در پایان خاطرنشان کرد: هدف از بازدیدها پیگیری مسائل و مشکلات کانون‌های مساجد در مناطق مختلف و ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های این کانون‌هاست.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید