اخبار

آموزه های مهدوی به چهار زبان دنیا در اولین پورتال تخصصی مهدویت شمال غرب کشور

پورتال تخصصی صدق، اولین پورتال تخصصی مهدویت شمال غرب کشور به چهار زبان دنیا مباحث مهدوی را به مخاطبان خود در داخل و خارج کشور ارایه می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، کانون تخصصی مهدویت «وارثان انتظار» از مراکز تخصصی مهدوی فعال کشور است که در تبریز به عنوان مبدع نخستین پورتال مهدویت شمال غرب کشور برای گسترش و تعمیق مهدویت به صورت گسترده ای در حال فعالیت است. این کانون به همت گروهی از جوانان تبریز در اقدامی خودجوش و خیرخواهانه با توجه به نیاز و ضرورت جامعه مبنی بر فعالیت در حوزه فرهنگ و معارف اسلامی بخصوص مهدویت، درصدد برآمدند تا مجموعه ای فرهنگی مذهبی تشکیل دهند؛ بنابراین این کانون در بهمن ماه سال 1386 تاسیس شد و در اوائل سال 89 مجوز کانون تخصصی مهدویت استان را دریافت کرد.

راه اندازی نخستین پورتال مهدویت شمال غرب کشور از دستاوردها و افتخارات مهم این کانون است. پورتال «صدق» مکانی مجازی برای درج مطالب و محتواهایی چون فیلم، تصویر، مقالات و ارائه فایل های صوتی با موضوع مهدویت و ... است.

حجت الاسلام شهریار اسداللهی، مدیر کانون وارثار انتظار تبریز با اشاره به بخش های اولین پورتال تخصصی مهدویت شمال غرب کشور به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: این پورتال در چهار رشته فارسی، انگلیسی، ترکی آذربایجان و ترکی استانبول  فعالیت دارد و کشورهای هم مرز هم می توانند از مطالب این پورتال بهره مند شوند.

وی با اشاره به چندرسانه ای بودن این پورتال افزود: فیلم، تصویر، صوت و متن در این فضا برنامه ریزی شده است و در تمام این زمینه ها نیروهای حرفه ای آموزش دیده فعالیت دارند.

مدیر کانون وارثان انتظار تبریز اظهار کرد: پورتال تخصصی مهدویت شمال غرب کشور دارای بخش های تفریح گاه، فیلم گاه، قلمستان، مکتب خانه، کودکستان، اخبار کانون و مهدویت شمال غرب کشور است.

وی با اشاره به اینکه این وب‌سایت به نشانی www.sedgh.irمخاطبان خدمات ارایه می دهد، تصریح کرد: از دیگر بخش های این پورتال که می توان به آن اشاره کرد بخش  رنگانگ است که مباحث مربوط به مناسبت ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

تولید انیمیشن زیارت آل یاسین، تشکیل گروه‌های تحقیقاتی پیرامون اماکن مذهبی و شخصیت‌های شهیر این استان و انجام فعالیت‌های پژوهشی با موضوع مهدویت  بخشی از فعالیت‌های کانون وارثان انتظار است.

کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار از سال 89 با مجوز کانون تخصصی مهدویت استان رو دریافت کرد که محل استقرار کانون در مسجد دارالسلام  در مراسمی افتتاح شد.

۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید