اخبار

وهابیون به دنبال تخریب مساجد هفتگانه در مدینه منوره هستند

شیخ «صالح الفوزان» عضو انجمن علمای وهابی و عضو کمیته علمی دار الافتای آل سعود خواستار تخریب مساجد هفتگانه در مدینه منوره شد و این مساجد را بدعتی دانست که مسلمانان باید آن را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبری شبکه المنار لبنان، الفوزان ادعا کرده که این مساجد مایه بدعت است و باید آن را تخریب و مسلمانان را از شر آنها راحت کرد، چرا که به ادعای او این اماکن مسجد نیستند بلکه مظاهری از بدعت هستند.
تقریبا همه روزه شاهد چنین فتواهایی از سوی علمای وهابی هستیم و چنین فتواهایی است که وهابی ها را از دیگر مسلمانان جدا می کند؛ شاکله اصلی داعش و سایر تکفیری ها در عراق، سوریه، مصر، لیبی و سایر کشورهای اسلامی در تخریب مساجد و مقبره صحابه و اولیای خداوند گره خورده است، حتی کار آنها به جایی رسیده که دستور تخریب مقبره پیامبران الهی را داده اند.
مساجد هفتگانه در مدینه از لحاظ تاریخی با جنگ خندق گره خورده است و تا به امروز مرجعی برای این حادثه تاریخی به شمار می رود. تاریخ این مساجد به پیامبر گرامی اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه پیامبر باز می گردد و همچنان زائران زیادی از کشورهای مختلف از این مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های دینی و تاریخی شهر مدینه در کنار مسجد قبا، مسجد ذو قبلیتین، پایگاه نبرد احد، قبر حمزه سید الشهدا و چاه های حضرت علی (ع) و محل آب نوشیدن (مشربه) ام ابراهیم همسر پیامبر اسلام (ص) بازدید می کنند.
نبرد خندق یا غزوه احزاب در سال پنجم 5 هجری قمری از نبردهای سرنوشت ساز در تاریخ رسالت پیامبر اکرم (ص) است. پس از اینکه گروه های مشرک به سرکردگی «ابو سفیان» به دنبال نابودی شریعت اسلام و حمله به مدینه بودند، پیامبر گرامی اسلام (ص) به پیشنهاد سلمان فارسی دستور حفر خندق را داد و در این خندق بود که امام علی (ع) با «عمر بن عبد ود العامری» قهرمان مشرکان و جزیره العرب در آن زمان وارد نبرد شد.
مساجد هفتگانه مجموعه ای از محراب ها در دامنه کوه های سلع و مساجدی کوچک است که ساخت آن به واقعه غزوه احزاب بازمی گردد، برخی این محراب ها را در امتداد غزوه احزاب می دانند.
اسامی این مساجد عبارتند از مسجد الموقع، مسجد الفتح، مسجد سلمان فارسی، مسجد امام علی بن ابی طالب (ع)، مسجد حضرت فاطمه سلام الله علیها، مسجد ابوبکر و مسجد عمر بن الخطاب.
در پاسخ به این شیخ وهابی، عبدالانصاری پژوهشگر عربستانی و مؤلف کتاب
«المساجد السبعة تاریخا و أحکاما» در گفتگو با روزنامه الحیات، عنوان کرد: این مساجد دارای فضیلت و برتری هستند چرا که پیامبر (ص) در برخی از آنها دعا کرده و دعای وی مستجاب شده است.
این مساجد شاهد مقطع تاریخی مهمی در زندگی مسلمانان در جریان نبرد خندق است، چرا که مسلمانان توانستند در آن پیروزی مهمی را محقق سازند. آثار اسلامی در شهر مدینه منوره بسیار زیاد است و مساجد هفتگانه از جمله آنهاست و صحابه پیامبر خدا (ص) که در آن نماز خوانده اند و به اسم آنها نامگذاری شده است و این زیارتگاه های اسلامی تاریخ اسلام را به ما منتقل می کنند.
انجمن علما و کمیته علمی دار الافتای آل سعود، مساجد هفتگانه در مدینه را بدعت در اسلام دانست و افزود: این مساجد در شرع مطهر اسلام پایه و اساسی ندارند و عبادت در این مساجد و امثال آن جایز نیست و بدعت به حساب می آید.
آل سعود در راستای از بین بردن تاریخ غزوه خندق، تخریب برخی از این مساجد و ساخت مسجدی بزرگ در جای آن را شروع کرده و امروز تنها چند مورد از این مساجد باقی مانده است.
مسئولان عربستان از زمان سلطه وهابیون بر جزیره العرب تنها به تخریب قبور بقیع، آثار اهل بیت علیهم السلام و صحابه پیامبر (ص) بسنده نکرده و تعدادی از آثار اسلامی را تحت عناوین جعلی مثل «توسعه بیت الله الحرام» به هتل و پروژه های تجاری تبدیل کرده اند و شاهد عینی این حادثه «برج ساعت» است که آل سعود شماری از آثار نبوی را در مکه مکرمه تخریب کرده و این برج را ساختند.
عجیب تر از این موضوع، اظهارات «مقبل الوادعی» یکی از شیوخ معروف وهابی است که خواستار تخریب گنبد بارگاه رسول (ص) به خاطر ساخته شدن آن بر روی قبر ایشان شده چرا که به ادعای وی این گنبد مظاهر شرک است.
اقدامات آل سعود علیه اماکن تاریخی اسلامی شبیه اقدامات صیونیست های اشغالگر علیه مسجد مبارک الاقصی است، با این تفاوت که آل سعود مقدسات اسلامی را سعودی سازی و یهودیان آثار تاریخی مسلمانان را یهودی سازی می کنند.

 

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید