اخبار

زیارت شیعیان مصری از مساجد اهل بیت(ع) در ماه محرم الحرام

طاهر الهاشمی، اندیشمند شیعی مصر تاکید کرد که شیعیان مصر مراسم عزاداری امام حسین(ع) را در منازل خود برگزار می کنند و برای زیارت به مساجد اهل بیت(ع) می روند.

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،  به نقل از«صدی البلد»، طاهر الهاشمی، اندیشمند شیعی مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با آغاز ماه محرم الحرام از تعدادی از مساجد اهل بیت از جمله مسجد«رأس الحسین(علیه السلام)« و مسجد«سیده زینب» بازدید کرد.

  وی افزود: شیعیان مصر شعائر حسینی و مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را در منازلشان برگزار می کنند و  تنها برای زیارت زیارت مقام ‌های اهل بیت(علیهم السلام) در قاهره به مسجد«رأس الحسین(علیه السلام) می روند.

وی تصریح کرد: مردم مصر ارادت خاصی به اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه امام حسین(علیه السلام) دارند که با بقیه کشورها متفاوت است.

طاهر الهاشمی به مراسم عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) در مصر اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن، زیارت امام حسین(علیه السلام)، مقتل‌خوانی برای امام حسین(علیه السلام) و یارانشان در کربلا از جمله برنامه ‌های مراسم عزای حسینی(علیه السلام) در مصر است.

مسجد «رأس الحسین(علیه السلام)» یکی از مکانهایی است که روزانه پذیرای محبان اهل بیت(علیهم السلام) در قاهره است.

این مسجد «امام حسین بن علی(ع)» در منطقه ای قدیمی به نام «حی الحسین» در قاهره واقع شده است و در جوار مسجد، «جامع الازهر» قرار دارد.

مسجد «امام الحسین(ع)» سال 549 هجری قمری در دوران خلافت فاطمی و تحت نظارت «وزیر صالح الطلائع» بنا شده است. این مسجد دارای سه در است که این درها از مرمرهای سفید ساخته شده است.

در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر حسین بن علی است. سر وی پس از کشته شدن از بدن جدا و به شام منتقل شد، اما در این مورد که پس از آن بر سر آن چه آمد اختلاف نظر وجود دارد و مکان‌های گوناگونی در این مورد نام برده شده ‌اند. مطابق یکی از روایتها خلفای فاطمی که پیرو مذهب شیعی اسماعیلی بودند، پس از سال 500 از مرگ وی، سر حسین بن علی را از دروازه فرادیس شام، به عسقلان و سپس به قاهره منتقل و بر آن مقبره‌ای بنا کردند.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۳۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید