اخبار

دو قطعه زمین برای احداث مسجد در پیشوا وقف شد

دو قطعه زمین برای احداث مسجد در پیشوا وقف شد
حاج سعید عبدی یکی از خیّرین شهرستان پیشوا است که با حضور در مرکز رسیدگی به امور مساجد پیشوا (ناحیه شهید مدرس) دو قطعه زمین را جهت ساخت مسجد و متعلقات مربوط به مسجد وقف کرد.

  به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرنگار ناحیه هشید مدرس ، مساحت این دو قطعه زمین که کنار هم قرار دارند، در مجموع حدود ۵۰۰ متر و موقعیت جغرافیایی آن خیابان شریعتی-کوی ابوذر است.

این خیر پیشوایی پس از امضای وقف نامه اعلام کردند زمین های وقف شده در منطقه ای است که اطراف آن به شعاع بیش از ۳۰۰ متر، مسجدی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: این دو قطعه زمین در منطقه ای واقع شده است که آینده خوبی از نظر جمعیت ساکن و نمازگزار دارد، ولی هیچ مرکز فرهنگی و مسجدی وجود ندارد که بتواند احتیاجات مردم را برآورده کند و تنها یک حسینیه با فاصله نسبتاً زیاد در این محدوده قرار دارد.
عبدی، در خصوص هدف خود از این وقف گفت: دوست داشتیم این زمین ها در جهت مسائل عبادی و فرهنگی و مسائلی که به درد دین و دنیای مردم بخورد، استفاده شود.
این خیر پیشوایی تصریح کرد: این زمین ها به این جهت وقف شد تا از مسیر ولایت و رهبری روی آن نظارت باشد و مثل حسینیه در اختیار یک گروه خاص نباشد که خیلی کارها را بتوان انجام داد.
وی افزود: مسجد یک محدودیت ها و نظارت هایی دارد. امور مساجد و اوقاف روی آن نظارت دارند و غیر قابل تغییر می شود. وقتی صیغه وقف روی جایی جاری می شود، دیگر کسی نمی تواند آن را تغییر دهد و ان شاءالله سال های سال باقی می ماند. حتی اگر ساختمان آن تخریب شود جای آن باید مسجد ساخته شود.
عبدی با اشاره به ثواب ساخت مسجد از منظر دین مبین اسلام تصریح کرد: اگر کسانی که تمکن مالی دارند به آیات و روایات توجه کنند، فکر نمی کنم هیچ معامله ای سودمند تر از ساخت مسجد باشد، چون از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت است که اگر کسی یک آجر برای مسجد تهیه کند، خداوند برای آن فرد یک خانه در بهشت قرار می دهد.
وی اضافه کرد: وقتی جایی کار خیری انجام می شود و مردم عبادتی انجام می دهند و سنت حسنه ای احیا می شود، واقف و عواملی که در این قضیه نقش داشتند، حتماً شریک هستند.

۳ آذر ۱۳۹۴ ۱۷:۰۹

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید