اخبار

آباد شدن و رونق مساجد، باعث کم شدن مفاسد جامعه می‌شود

آباد شدن و رونق مساجد، باعث کم شدن مفاسد جامعه می‌شود
امام جمعه گناباد با بیان اینکه هر چه مساجد رونق بیشتری گیرد، عظمت اسلام و نظام اسلامی نیز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: همچنین هر چه مساجد آبادتر شود، مفاسد جامعه کمتر می‌شود.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، شامگاه دوشنبه، 12 بهمن‌ماه، در مراسم افتتاح مسجد عمادی روستای باغسیاه این شهرستان گفت: هر چه مساجد آبادتر شود، مفاسد جامعه کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه مساجد رونق بیشتری گیرد، عظمت اسلام و نظام اسلامی نیز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: مساجد پایگاه‌های خوبی برای ارتباط با خداوند متعال و نگه‌داشتن انسان از گناه و معاصی به شمار می روند.

امام جمعه گناباد، شهدا را تربیت شده مساجد دانست و ابراز کرد: حضور جوانان در مسجد، آن‌ها را به خدا نزدیک‌تر و از گمراهی و غفلت دورتر می‌کند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب، رونق گرفتن و احیای جایگاه واقعی مساجد را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و تاکید کرد: در زمان رژیم پهلوی، بسیاری از مساجد به جرم امر به معروف و نهی از منکر ائمه جماعت تعطیل شد که خوشبختانه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مساجد به جایگاه اصلی و مهم خود در جامعه بازگشتند.

وی ادامه داد: امروز به برکت نظام اسلامی، مساجد را با بهترین شکل ممکن بهسازی و احداث می‌کنند و با فراهم کردن امکانات و شرایط رفاهی مختلف، زمینه و بستر لازم را برای جذب نمازگزاران مهیا می‌سازند.

این استاد حوزه و دانشگاه، از مساجد به عنوان نمایشگاه قدرت اسلامی در زمان پیامبر اعظم(ص) یاد و اظهار کرد: مساجد در صدر اسلام، محل اجتماع مسلمانان، پایگاه عبادت و بندگی خدا، محل ارائه حقایق دین، مکان رفع مشکلات مسلمانان و محلی برای رسیدگی به اختلافات مردم بود.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه به ویژه بین نسل جوان، عنوان کرد: مساجد، پایگاه‌های مناسبی هستند که جوانان را از آسیب‌های اجتماعی و وسوسه‌های شیطانی باز می‌دارد.

وی اقامه نماز باشکوه را باعث خیر و برکت در جامعه و مایه آمرزش گناهان عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای گرانقدر، هم‌اکنون در بیش از 100 مسجد و نمازخانه مدارس شهرستان گناباد، نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه می‌شود.
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید