اخبار

لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری مسجد "تاریخانه" دامغان

لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری مسجد "تاریخانه" دامغان
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری مسجد تاریخانه انتقاد کرد.

پایگاه تخصصی مسجد - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری مسجد تاریخانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، مسعود سلطانی‌فر در بازدید از مسجد تاریخانه دامغان، اظهار کرد: عدم استفاده از ظرفیت گردشگری یکی از دو مسجد ارزشمند صدر اسلام در ایران قابل قبول نیست.

وی، با بیان اینکه مسجد تاریخانه دامغان ظرفیت بالایی در جذب گردشگری مذهبی دارد، خاطرنشان کرد: این مسجد از بهترین نمونه‌های معماری مساجد در قرون اولیه در ایران است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اذعان به اینکه این مسجد نیازمند مرمت و بازسازی است، از آمادگی سازمان متبوع خود برای مرمت تاریخانه خبر داد و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان مالک این مسجد باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در مرمت این مسجد قدیمی و ارزشمند کمک کند.

وی با اشاره به محدویت‌های مالی این سازمان از مسئولان اوقاف و امور خیریه خواست، منابع مالی مورد نیاز برای مرمت و بازسازی مسجد تاریخانه را تامین کنند.

 

 

سلطانی‌فر به انتقاد از بی‌توجهی به این اثر مذهبی در طول سال‌ها پرداخت و گفت: اثری تاریخی با این ویژگی‌های منحصر به فرد نباید در این همه سال مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت.

معاون رئیس‌جمهور، بر استفاده از فضای این اثر تاریخی تاکید کرد و افزود: مسجد تاریخانه ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به موزه تاریخی دامغان دارد.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دقایقی پیش با هدف بازدید از مجموعه تاریخی "چشمه علی" که در حدود 20 کیلومتری شهر دامغان واقع شده، این شهر را ترک کرد.

بازدید از خانه تاریخی کی پور مهدیشهر، رونمایی از واژه‌نامه سمنانی به فارسی و افتتاح مجموعه پارک آبی سمنان از دیگر برنامه‌های سلطانی‌فر در بازدید یک‌روزه از استان سمنان است.

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۳۸
ایسنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید