اخبار

آیت الله سید على نقى امین

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء تهران پارس

ایشان در سال 1297 شمسى در سبزوار متولد شده و تحصیلات مقدماتى و سطح را در مدرسه فصیحیه سبزوار نزد استادان بزرگى همچون شیخ نظام ‏الدین گنابادى (والد شیخ محمد تقى بهلول) و خارج فقه و اصول را نزد آیه ‏اللّه‏ حاج میرزا حسن سیادتى (صاحب کتاب وسیله‏الوصول، تقریرات اصول، آیه‏ اللّه‏ سید ابوالحسن اصفهانى) و آیه‏ اللّه‏ حاج میرزا مهدى فقاهتى تکمیل کرده و حکمت و فلسفه را از مرحوم فاضل هاشمى و مدرس اسرارى (نوه حاج ملاهادى سبزوارى) فرا گرفته و به اخذ اجازه حدیث از علامه آقابزرگ تهرانى (صاحب الذریعه) و آیات عظام سید محمود شاهرودى، سید محسن حکیم، علامه سمنانى، سید عبدالاعلى سبزوارى، حاج میرزا حسن سیادتى و فقیه سبزوارى نایل گردیده است. ایشان در تبلیغ دین قبل از انقلاب و در سطح کشور و در مبارزه با توده اى‏ ها فعال بوده و با طرفداران کسروى هم برخورد داشته است.

   تألیفات:

1 ـ خداشناسى و اعتقادات اسلامى؛

2 ـ شرح دعاى کمیل؛

3 ـ منطق عرفان؛

4 ـ تاریخ سبزوار؛

5 ـ جلوه حق.

و نیز ده‏ها مقاله در مجلات معتبر قبل وبعد از انقلاب، از جمله مجله‏هاى مسجد، آیین اسلام، ارمغان، وحید و هفته نامه بیهق داشته‏اند.

  سمت‏ها و فعالیت‏ها:

ایشان مدتى قبل از انقلاب به تدریس سطح فقه (= شرایع) و اصول (= معالم) در مدرسه شهید بهشتى (سپهسالار قدیم) واقع در کوچه مروى اشتغال داشته و سپس در منزل و همچنین در مدرسه خاتم‏الانبیاى تهران پارس براى علاقه‏مندان به تدریس سطوح فقه و تفسیر اشتغال ورزیده‏اند. ایشان به مدت سى و چند سال امام راتب مسجد خاتم الانبیاى تهران پارس بودند و به طور منظم و مستمر، علاوه بر اقامه نماز، در سه نوبت به ارشاد و تبلیغ همت مى‏گماشتند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ۱۵:۰۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید