اخبار

در مقابل نفوذ جریان های دینی افراطی مقاومت کنید

در مقابل نفوذ جریان های دینی افراطی مقاومت کنید
رئیس جمهور چین در مسجدی و در دیدار با تعدادی از مسلمانان مناطق غربی این کشور از ایشان خواست تا همبستگی خود با جامعه چین را حفظ کرده و در مقابل نفوذ جریان های دینی افراطی مقاومت کنند.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور چین روز سه شنبه در یکی از مساجد مسلمانان در مناطق غربی این کشور حاضر شد و ضمن دیدار با آنان به ایراد سخنرانی پرداخت.
«شی جین پینگ» در این دیدار از مسلمانان کشورش خواست تا به همبستگی خود با جامعه چین ادامه داده و در مقابل نفوذ جریان های دینی افراطی مقاومت کنند.
وی در سخنان خود به دیرینه و تاریخچه دین و دینداری در چین اشاره کرد و گفت: دین در این کشور، یک امر بومی است و هرکسی که از خارج از چین به تاریخچه دین در این کشور می نگرد، متحیر و مبهوت می شود. چراکه دین در این کشور سابقه پنج هزار ساله دارد.
رئیس جمهور چین در قسمتی از سخنانش خطاب به مسلمانان تاکید کرد: مسلمانان باید با هرگونه نفوذ جریان های افراطی و غیرقانونی مخالفت و مقابله کنند و همبستگی دینی و اجتماعی خود را به منصه ظهور بگذارند.
جمعیت مسلمانان در چین بالغ بر ۲.۴ میلیون نفر است که بیشتر در مناطق غربی این کشور، یعنی منطقه "ژین ژیانگ" مستقر هستند. این منطقه در سالهای اخیر شاهد درگیری میان نیروهای نظامی دولت و گروه های افراطی و تندور سلفی و وهابی بوده است که طی این درگیری ها صدها تن از تروریست ها به هلاکت رسیده اند.
دولت چین نیز این منطقه را یکی از مناطق مستعد برای رشد تروریسم می داند و از مسلمانان و ساکنان این مناطق خواسته است تا در مقابل جریانات سلفی - وهابی، مقاومت کنند و تسلیم خواست های این گروه های افراطی نشوند.
۳۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۵۰

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید