اخبار

ائمه جماعات از نقشه راه انقلاب اسلامی فاصله نگیرند

ائمه جماعات از نقشه راه انقلاب اسلامی فاصله نگیرند
حجت‌الاسلام عبدالله هادیان گفت: امام جماعت باید تمام کارها و فعالیت‌های خود را تحت فرمان ولی فقیه انجام دهد تا همگرایی و ید واحد را در جامعه اسلامی شکل دهد.

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) منطقه حکیمیه در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته اظهار داشت: این تعبیر خاکریز که حضرت آقا در بیانات خود فرمودند عین آیه و دستور قرآن است. طبق دستور قرآن مسجد باید محور کارهای فرهنگی باشد. یعنی حتی اگر در مجموعه های دیگر هم می خواهیم کار فرهنگی کنیم و یا به طور مثال قصد راه اندازی هئیت مذهبی داریم باید با نگاه به مسجد و توجه به این پایگاه مهم اجتماعی پیشروی کنیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: بحث ارتش ۲۰ میلیونی که امام راحل فرمودند در مجموعه مسجد شکل گرفت و بسیج در مسجد به عنوان مظهر مقاومت و امر به معروف با نظارت و اداره ائمه جماعات به رشد و بالندگی رسید. به طور کلی مسجد و امام جماعت، مدل کوچک شده امام و امت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان گفت: امام جماعت باید تمام کارها و فعالیت‌های خود را تحت فرمان ولی فقیه انجام دهد تا همگرایی و ید واحد را در جامعه اسلامی شکل دهد. وظیفه ائمه جماعات این است که از نقشه راه انقلاب اسلامی فاصله نگیرند و اگر این مهم صورت گرفت طبق آیه شریفه ان تنصرالله ینصرکم نصرت الهی نیز خواهد رسید و حتی اگر به لحاظ ظاهر هم نسبت به دشمنان ضعیف تر باشیم به شهادت قران کریم خداوند ما را با جنود نادیدنی یاری خواهد کرد .

وی تصریح کرد: امام جماعت و مسوولین مسجد در اولین مرحله باید تقوا را رعایت کنند و بدون شک خداوند برکات را در فعالیت‌هایشان جاری و ساری می کند. تقوا مقدمه واجب برای ائمه جماعات است. اما امام جماعت باید برای بالابردن اخلاق علمی و تهذیب علمی خود کار کند. و دوم اینکه در مسائل اجتماعی و سیاسی و غیره به روز باشد و توانایی تحلیل داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالله هادیان ایستادگی را یکی از ویژگی های مومنین برشمرد و گفت: قرآن می فرماید «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» ببنید در این آیه خداوند متعال بعد از ایمان بلافاصله مسئله استقامت را پیش می کشد، بنابراین تنها راه دینداری مقاومت در همه زمینه ها است.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: انسانی که ایمان می آورد در زمینه فردی و اجتماعی باید قیام به حق کند. باید در این راه ایستادگی داشته باشد. اساسا دینداری بدون ایستادگی معنا ندارد. خداوند متعال در آیه 29 سوره اعراف می فرماید: «قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ» خداوند امر کرده که عدالت داشته باشیم، در همین آیه لازمه عدالت را توجه به مسجد قلمداد می کند.

این فعال فرهنگی در پایان گفت: مومنین خدا موظف هستند تا همه استعدادها و ظرفیت های خود را به سمت مسجد ببرند، یکی از کارکردهای مهم هر مسجدی اقامه حق است و رکن مقاومت در هر جایی مساجد هستند.

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید