اخبار

مقدمه‌ تصرف دل جوانان محول کردن مسئولیت به آن‌هاست

مقدمه‌ تصرف دل جوانان محول کردن مسئولیت به آن‌هاست
حجت‌السلام ذوالفقاری گفت: مقدمه‌ تصرف دل جوانان محول کردن مسئولیت‌های اجرایی و همچنین توجه به نظرات آنان در تصمیم‌گیری‌های مهم مساجد است.

حجت‌الاسلام خلیل ذوالفقاری امام جماعت مسجد مرتضی علی(ع) شهرری در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران که راه جذب جوان تصرف دل آن‌هاست، گفت: برای جذب جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور و انقلاب اسلامی باید برنامه‌ریزی داشت و با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مخاطب‌شناسی در این عرصه ورود پیدا کرد.

وی افزود: مقدمه تصرف دل جوانان، محول کردن مسئولیت‌های اجرایی به آن‌هاست و به‌عنوان مثال می‌توان گفتن اذان و مکبری نماز را به نوجوانان و فعالیت‌های فرهنگی و فضای مجازی را به جوانان واگذار کرد.

وی درباره این فرمایش رهبری که مساجد را هسته مقاومت و به ویژه مقاومت فرهنگی دانستند نیز اظهار داشت: برای شکل‌دهی حصار و خاکریز مقاومت فرهنگی در مساجد اولین قدم تشکیل و تقویت شورای فرهنگی کارآمد و فعال با دید کارشناسی است.

این کارشناس امور مسجد با بیان اینکه بایستی معلمان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس دو رکن اصلی شورای فرهنگی مساجد باشند، گفت: برای شکل‌دهی شورای فرهنگی تاثیرگذار در مساجد به اعضای کاردان، دغدغه‌مند و دارای نفوذ کلام در بین اقشار مردم جهت مقاوم سازی فرهنگی نیاز داریم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که مساجد را به مسجد طراز مورد نظر رهبری نزدیک می‌کند ورود درست مساجد در فضای مجازی است، گفت: برای این منظور نیاز به آموزش و نظارت مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت چگونگی راه اندازی و کیفیت مطالب بارگذاری شده و چگونگی مدیرت صفحه مجازی یا کانال تلگرام داریم.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید