اخبار

انجمن مسلمانان یونان: مسلمانان یونانی خواستارساخت مسجد درشهرآتن هستند.(ایرنا.92/02/01)

آتن- سخنگوی انجمن مسلمانان یونان گفت: مسلمانان یونانی خواستار ساخت مسجد درشهرآتن هستند
خانم ˈ آنا استاموˈ سخنگو ومسئول مطبوعاتی انجمن مسلمانان یونان روز شنبه در نشست خبری اختصاصی با ایرنا، گفت: مسلمانان یونانی به عنوان شهروندان این کشور درچارچوب قانون اساسی ازآزادی بیان و مذهب برخوردارند و ما خواستار ساخت مسجدی درشهرآتن برا ی خود و فرزندانمان هستیم.

وی درادامه افزود: آتن تنها پایتخت یک کشورعضو اتحادیه اروپاست که فاقد مسجد رسمی می باشد، درحالی که براساس قانون اساسی یونان آزادی مذهبی و بیان نه تنها برای شهروندان حتی برای مهاجران کاملاً به رسمیت شناخته شده است ولی متاسفانه به دلایل نا معلومی تا کنون ساخت و احداث مسجد درشهر آتن برای ما مسلمانان یونانی میسر نشده است.

استامو در ادامه با تاکید بر ضرورت ساخت و احداث مسجدی در شهرآتن و بنا نهادن یک گورستانی برای مسلمانان دراین شهر که پایتخت یک کشور اروپایی می باشد، تصریح کرد: تاکنون با مسئولان ذیربط ملاقات های خوبی صورت گرفته و دردیدارهایی که صورت گرفته تمایل خود را برای ساخت چنین مسجدی ابراز می دارند، ولی متاسفانه هرازگاهی به بهانه ای این اقدام به تاخیرمی افتد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با رایزنی هایی که صورت گرفته به نظر می رسد که مسئولان مربوط مصمم به ساخت مسجدی درشهرآتن برای مسلمانان هستند وبه آینده ساخت وایجاد مسجدی درشهرآتن امیدواراست.

سخنگوی انجمن مسلمانان یونان با اشاره به فرهنگی غنی کشورش گفت: یونان دارای تمدنی تاریخی وفرهنگی غنی است وعدم اجازه ساخت مسجد برای شهروندان مسلمان یونانی وحتی مسلمانان مقیم این شهر، با فرهنگ کهن و تاریخی یونان مغایرت دارد .

گفتنی است که علاوه برشهورندان یونانی مسلمان، براساس آمارغیررسمی بیش از 500 هزارمسلمان مهاجر درشهرآتن پایتخت یونان که 4 میلیون جمعیت دارد، حضور و به زندگی و کار مشغول هستند.

مسلمانان مهاجربرای انجام فرایض مذهبی خود به علت عدم وجود مسجدی رسمی در شهرآتن، گاراژها و زیرزمین هایی را کرایه و به عنوان نمازخانه مورد بهره برداری قرارمی دهند.

ساخت مسجدی رسمی در شهر آتن توسط پارلمان یونان به عنوان یک قانون تصویب شد، اما در پارلمان بعدی این تصمیم لغو گردید.

کلیسای ارتدکس یونان به بهانه هایی مخالفت خود را با ساخت و احداث مسجدی درشهرآتن ابرازداشته است.

بطورکلی کلیسای ارتدکس یونان تاکنون به ساخت مسجد درشهرآتن رضایت نداده است.

این درحالی است که کشور 10 میلیونی یونان درتمام کشورهای اسلامی به استثنای کشورعربستان سعودی دارای کلیسا، اسقف گری واسقف اعظم می باشد و مدیریت این کلیساها در دیگر کشورها نیز بدست کشیشان ارتدکس یونانی است.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹
خبرگزاری ایرنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید