اخبار

بهره‌گیری از ساختار اجتماعی مساجد 374 محله در زمینه توسعه سلامت.(ایکنا.92/02/01)

گروه سلامت: مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مساجد به عنوان مهمترین ظرفیت محلی هستند که بر این اساس جشنواره سلامت و مساجد محله با هدف دستیابی به الگوی اخلاقی سالم و ارتقای سلامت معنوی شهروندان شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران محمد مهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم اختتامیه جشنواره سلامت و مساجد منطقه 20 گفت: استفاده از ظرفیت نهادها و ساختارهای اجتماعی محله‌ها از مهمترین اهداف برپایی جشنواره سلامت بوده که ارسال 316 هزار اثر سلامت محور از سوی شهروندان 374 محله شهر تهران به دبیرخانه این جشنواره مؤید این مهم است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت نهادها و ساختارهای اجتماعی محله‌ها از مهمترین اهداف برپایی جشنواره سلامت بوده که ارسال 316 هزار اثر سلامت محور از سوی شهروندان 374 محله شهر تهران به دبیرخانه این جشنواره مؤید این مهم است.

گلمکانی با تأکید بر اینکه مهمترین پیام 19 هزار اثر ارسالی به جشنواره سلامت و مساجد محله نشان از اهمیت ساختار اجتماعی مساجد دارد، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین ظرفیت محلی هستند که بر این اساس جشنواره سلامت و مساجد محله با هدف دستیابی به الگوی اخلاقی سالم و ارتقای سلامت معنوی شهروندان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد نیاز شهروندان در حوزه سلامت مربوط به سازمان‌های اجتماع محور است، تصریح کرد: مدیریت شهری با ایجاد کانون‌های ده‌گانه خانه‌های سلامت در امر جلب مشارکت شهروندان موفق بوده و این در حالی است که شهروندان بسیاری از معضلات و مشکلات محله خود را به راحتی با ارتباط‌های درون بخشی و هماهنگی شورای سلامت محله‌ها اولویت‌بندی کرده و راهکار ارائه داده‌اند.

براساس گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه جشنواره سلامت و مساجد محله شهر تهران به میزبانی منطقه 20 با حضور مدیرکل و معاون سلامت شهرداری تهران، معاون اجتماعی فرهنگی، مدیر اداره سلامت و رئیس اداره آموزش شهروندی شهرداری منطقه 20 و سلامت یاران، کارشناسان سلامت و اعضای جشنواره مذکور از محله‌های 374 گانه شهر تهران در فرهنگسرای ولا برگزار شد و ضمن تقدیر از برترین‌های این جشنواره از مناطق 4، 11 ،15 ،17 ،20 ،19 ،13 و 6 سلامت‌یاران و کارشناسان سلامت منطقه 20 و هیئت داوران نیز تقدیر شدند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱
خبرگزاری ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید